Information
Steeval (05-03-2012 )
22 år, fra København S
Favorit hold
New York Giants
Vis blogindlæg
Hvad har Jimmy Clausen gjort?
Bedømmelse: 
Af: Steeval | Lagt på: 24. marts 2010  | Billeder:  0 | Visninger: 425 | Kommentarer: 12
Støt Firstdown.dk - del med dine venner:

Blog indlægget er bygget over en artikel jeg netop har læst på http://draftday.dk/nfl/baggrund/clausen-ud-af-top-otte-skidt-bills - en fremragende artikel, på trods af jeg er dybt uenig.

Før det første vil jeg lige pointere, at jeg ingenting har imod Draftday, jeg er tværtimod dybt imponeret over det arbejde I ligger i specielt draften og jeg kan ikke vente med, at I for lavet den næste podcast, som jeg generelt synes holder virkelig høj klasse. Så fortsæt det gode arbejde.

Grunden til denne indledning er, at jeg vil poste indlægget her som blog på Firstdown.DK angående Clausen kritik og selvom I siger, at det ikke er jeres personlige mening, men vurderingen af hele draft situationen, er det derfor vigtigt, at dette ikke misforstås, da jeg på ingen måde er en del af Firstdown.DK, andet end som flittig blogger. Med det sagt er jeg forholdsvis sikker på, at ingen længere kan være i tvivl om, at dette ikke er et hate indlæg rettet mod Draftday.DK eller personerne bag artiklen.

Men lad os komme igang:

"I sidste uge forklarede ESPNs Todd McShay, at mindst 10 hold var lukne overfor den profilerede collegequarterback, hvis personlighed ikke er alles kop thé.

En kilde fortæller desuden til Draftday.dk, at Clausen af nogle opfattes som arrogant og ikke er den leder, man ønsker på den vitale position. "

Som Nicolai skrev tidligere, er Todd McShay næsten kendt for at hade Clausen. Er selv en "regular" på walterfootball.com (det bedste draft sites efter min mening) selvom Walter nogle gange er lidt hurtigt ude og ensidet i sin kritik, har han bestemt en god pointe.

For det andet, vil der altid være nogen, der ikke kan lide en bestemt QB, 10 hold er endda ikke så meget. Som Mel Kiper sagde - Todd McShays kollega på ESPN - var der folk i ligaen, der sagde at hvis ikke Peyton havde heddet Manning til efternavn, havde han været et tredje runde prospect. Ligeledes var der sidste år folk, der tvivlede på Matthew Stafford, Mark Sanchez osv. Mel Kiper sagde desuden også, at en del af hans folk i ligaen ikke synes at Clausen har "Character Issues", så spørgsmålet er om man ikke nogen gange hører, hvad man vil høre.

Jeg forstår dog ikke, hvor Clausens såkaldte arrogance skulle komme fra? Hans holdkammeratter har kun godt at sige om ham. Kyle Rudolph, Golden Tate og Micheal Floyd brugte hele sidste sommer på at arbejde på timingen sammen med ham, havde de nok ikke gjort, hvis han var en arrogant tosse.

Fordi han ankommer i Limousine til - var det hans Prom eller Signing Day? - gør ham sku da heller ikke arrogant. Ligesom resten af Danmarks befolkning har jeg også en idé om, at jeg vil køre i limousine til min 3. års gallafest.

Desuden draftede Mike Shanahan Jay Cutler, der også skulle være "arrogant" og som Nicolai nævnte finder mange også Phillip Rivers arrogant, men man kan ikke argumentere mod, at han er en af de bedste QBs i ligaen.

"Kilden siger også, at nogle hold desuden er bekymret over, at Clausen har spillet i et pro style system under Charlie Weis og derfor kan være tæt på at have nået sit maksimale niveau."

Det er næsten så dumt, man ikke engang burde svare på det? Hvordan kan det nogensinde være en ulempe, at have spillet i et pro-style offence, for hvis det er tilfældet burde Tim Tebow og Colt McCoy jo være 1. og 2. valg i draften, da deres offence slet ikke giver mening. Desuden kommer en hvis Hr. Manning vist nok også for et pro-style offence? Big Ben og Matt Stafford kommer vist også fra et pro-style offence, var der nogensinde nogen, der beskyldte dem for at have nået deres maks potentiale?

At han skulle være noget sit maksimale giver jo slet ingen mening. Når han kommer i NFL, kan han fokusere på at udvikle sig på fuldtid, han kan bruge MANGE flere timer i videorummet, jeg kan ikke se, hvordan man helt alvorligt kan mene han er "maxed out" allerede nu.

For af de otte første hold – St. Louis Rams , Detroit Lions , Tampa Bay Buccaneers, Washington Redskins, Kansas City Chiefs , Seattle Seahawks , Cleveland Browns og Oakland Raiders – har kun Rams, Redskins og Browns reelt brug for en quarterback.

Synes i glemmer Seahawks her. Ved godt de har hentet Charlie Whitehurst og de måske ikke er kæmpe kandidater mere, men Whitehurst har trods alt ikke gjort noget væsen af sig, i sine tre år i ligaen og er et noget usikkert godt. Desuden er kontrakten heller ikke så stor og Matt Hasselbeck virker også færdig, om ikke i år så efter i år. Så jeg vil vove at sige, at vi har fire hold med brug for QB: Rams, Redskins, Seahawks, Browns + Bills.

Intet tyder dog på, at nogle af de hold vil vælge Jimmy Clausen.

Rams synes at være indstillet på at vælge Oklahomas Sam Bradford, hvis ikke det bliver en af de to bedste defensive tackles.

Rams: Ja det er rigtigt nok, at Rams ser ud til at være instillet på at drafte Bradford, jeg synes ikke det er det smarte valg, men det er jo, hvad det er. Synes stadig det er smartere end dengang folk ikke kunne vente med at udråbe Suh til 1st overall.

Redskins har tilsyneladende accepteret at gå sæsonen i møde med Jason Campbell som starter og nyligt signede Rex Grossman som backup. De vil næppe vælge en quarterback med det fjerde valg, selvom man ikke helt kan udelukke det.

Redskins: Det er rigtigt nok, at Redsking har smidt en tender på Campbell, men hvis Shanahan så ham som sin QB i fremtiden, havde de nok været lidt mere ihærdige nu for at forhandle en længere kontrakt med ham. Desuden ville det ikke skade Clausen at sidde over et år, mens han lærte NFL lidt bedre at kende og som nævnt før er Shanahan en QB wizard, der ikke er bange for lidt personlighed hos sine QBs. Rex Grossman? Helt ærligt.

Seattle Seahawks (drafter som nummer seks) har næppe opgivet draftvalg og 10 millioner dollars for Charlie Whitehurst for at lade ham sidde og varme bænken. Han er udset til at presse Matt Hasselbeck og i et best case scenario vinde jobbet som starter.

Det vil derfor være en stor overraskelse, hvis Seahawks vælger at smide $40+ millioner efter en quarterback i toppen af draften.

Seahawks: Er beskrevet ovenfor.

I Cleveland synes the Browns at være mere interesseret i Texas’ Colt McCoy, og præsident Mike Holmgren har tidligere udtalt, at han ”ville ønske, at han var mere interesseret i Clausen”.

Browns: Efter at have traded Brady Quinn står man tilbage med den evige backup - men Mike Holmgren darling - Seneca Wallace og interception maskinen Jake Delhomme. Så helt enige der om, at Browns mangler en QB.

Så begynder i at snakke om Mike Holmgrens udtalelser om at han "Ville ønske han kunne lide Clausen mere". Jeg siger ikke, det ikke nødvendigvis er sandt, men brugte faktisk dagen i forgås på at høre nogle af jeres gamle podcast for at høre, hvad i tænkte før draften sidste år og som i selv så rigtigt nævnte (op til flere gange) skal man ikke tro på noget man hører i pre draft samtaler. De forskellige GMs og Coaches spytter mere røg ud end diskotek IN gør under sangen Røgmaskine, pre draft tiden er et stort smokescreen. Så jeg tror ikke, man skal tage hverken den angivenlige interesse i Colt McCoy eller den manglende interesse i Clausen alt for seriøst.

Men det er han altså ikke, så i et scenario hvor Clausen ikke bliver valgt i top otte, kan Bills meget vel ende med at sidde tomhændet tilbage i kampen om den, for dem, vigtigste position: Offensive tackle.

Bills har nemlig hårdt brug for at opgradere den offensive linje, men med Clausen stadig på brættet, kan de fire bedste tackles meget vel være af det.

Jeg tror Bills ville juble, hvis det blev situationen. Jeg tror rent faktisk at Bills hellere vil drafte Clausen end Okung, hvis de havde muligheden for begge to. Hvis Bills så yderligere kan være så heldige at en Roger Saffold eller Charles Brown skulle falde til dem i 2. runde vil jeg ikke tøve 2 sekunder med at kalde dem draftens vindere.

Konklusionen for mig er, at Clausen sandsynligvis ryger som nr. 4 til Redskins. Om Redskins så får muligheden for en Saffold eller Charles Brown i 2. runde må de så håbe på. Jeg mener bare Clausen er alt for god til at Bills kan - den i mine øjne - bedste QB i draften gå deres næse forbi.

/steeval

Alle citater er uredigerede og stort set hele artiklen er blevet brugt, så vidt jeg kan tælle er der kun 7 linier jeg ikke har citeret. Med det sagt synes jeg dog i skal gå ind og læse denne - på trods af jeg er dybt uenig - fremragende artikel fra holdet bag draftday.dk på http://draftday.dk/nfl/baggrund/clausen-ud-af-top-otte-skidt-bills

Læs også

Vi følger denne blog   Klik her for at følge med

Kommentarer(12) » Tilføj kommentar «
Skrevet af: Amrosdk | 24. marts 2010
Hehe godt emne at tage op :)

Jeg er egentlig enig i det du siger omkring at det ikke behøver at være arrogant at ankomme til sin signing day i en limo. Men det kan let tolkes sådan, især i USA hvor det i hvertfald ikke er normalt at en high school elev kører rundt i sådan én. Da jeg først hørte dette, tænkte jeg også at det var vildt arrogant, men efter at have læst om situationen er jeg af en anden holdning, nemlig at det ikke var arrogant, men mere en drøm som J. Clausen havde :)

Jeg er dog ikke enig i at Seahawks stadig er på markedt efter en QB. Man giver ikke et 3. runde valg + bytter sig 20 pladser tilbage i 2. runde og 10 mio. over 2 år bare for at få en 3. string QB. Jeg vil helt klart sige at Seahawks ikke er ude efter endnu en QB.

Synes tilsidst at det er sjovt som "eksperterne" aldrig kan være tilfredse. hvis man kommer fra et pro style offence i college, har man nået sit potentiale og hvis man kommer fra et spread offence, skriger de op om at man er for rå og for svær at bedømme. :)
Skrevet af: Steeval | 24. marts 2010
Er enig i at Seahawks måske er lidt søgt, men vil stadig sige Hasselbeck kun har et år ALLERHØJST to tilbage. Så selvom man henter Whitehurst ind, kan han sagtens fungere som 2. QB, hvilket hans kontrakt sagtens kan forsvare selvom man drafter Clausen og så har man også en potentiel mulighed, hvis Clausen fucker op, hvilket jeg dog ikke tror..

Helt enig i det med eksperterne, er jo helt til grin.. Desuden kan man altid finde en "ekspert" der mener, hvad man vil have dem til at mene.. Læste lige Berry? Brocks mock draft på NFL.com, hvor han har Suh helt nede som nr. 8 til Raiders? Vil gerne æde mine gamle underbukser på, at hvis Suh eller McCoy er der - hvilket jeg finder meget muligt - når Chief drafter som nr. 5, vil et hold trade up for den af dem, der er tilbage, da jeg samtidig ikke tror Chief vil drafte en af dem.. De draftede trods alt Tyson Jackson sidste år, så ser ingen grund til at lægge så mange penge i DE i et 3-4 system.
Skrevet af: Thomas Refskov | 24. marts 2010
For det første, skal du ikke lytte til Bucky Brooks. Han er den største idiot og fatter ikke hvordan han nogensinde kunne blive ansat på NFL Network. Enig i at meningen omkring ham altid er meget forskellige fra draft ekspert til uvidende idiot som Brooks(hader ham virkelig meget). Historien fortæller også, at mange har taget fejl. At få en høj eller lav 1. første grade, har historisk ikke haft den store effekt på en pro karriere.

Jimmy Clausen er generelt steget meget i grader hos alle draft analytikkerne. Mike Mayoark, den virkelige draft ekspert hos NFL Network har i sin senest top 20 prospect Clausen som nr. 20. Selvom jeg er imponeret af hans fysiske egenskaber har jeg stadig mine tvivl, som jeg tidligere har nævnt.

Pro style elller not, har ingen effekt. Bliver bare brugt som et påskud. Som Mike Holmgren siger: "Enten kan du lide ham eller også kan du ikke. Og det kan vi ikke lave om på". Elsker din "Clausen 
ensuasiasme", men er enig med draftday.dk og har også hørt det andre steder. Jeg vil blive overrasket, hvis han ryger ud af top 10, og det er vist ikke så dårligt endda 
 
Skrevet af: Amrosdk | 25. marts 2010
@ Steeval
Jeg er fuldstændig enig i at Suh ikke falder helt til Raiders. Dertil er han simpelhen for god. Chiefs og Pioli drafter efter position value, så hvis de ikke kan få en LT som de kan lide, tror jeg de vil overveje Suh, da DL har stor prioritet for Pioli. Også selvom de draftede Jackson sidste år. Men jeg tror helst de vil trade ned, hvis der ikke er en LT.
Skrevet af: Lars Aanæs | 25. marts 2010
 Vil ikke kommentere så meget da jeg som sådan synes selve bloggen måske er lidt misforståes. I mine øjne er artiklen mere et tegn på at Bill kan få problemer med hvad de skal vælge med deres valg, hvis Clausen er der. Der er ingen der kan benægte at Bills har hårdt brug for en klasse tackle, især med den dårlige linie de har. Er Clausen der når de vælger kan de næsten ikke undgå at vælge ham, og dermed mister de en af de bedste tackles i draften men må i stedet nøjes med en god, men ikke de bedste tackle´s i årets draft.

Nå det var et sidespor. Det jeg ville kommentere var det her - " Vil gerne æde mine gamle underbukser på, at hvis Suh eller McCoy er der - hvilket jeg finder meget muligt - når Chief drafter som nr. 5, vil et hold trade up for den af dem, der er tilbage, da jeg samtidig ikke tror Chief vil drafte en af dem.. De draftede trods alt Tyson Jackson sidste år, så ser ingen grund til at lægge så mange penge i DE i et 3-4 system."

Det er meget muligt at flere hold vil trade op til 5 valget hvis Suh eller McCoy er der. Men det kan man nu engang altså ikke tage højde for i en Mock Draft hvilket gør kritiken lidt urimelig. Samtidig siger du at Chiefs nok ikke vil tage ham, så hvorfor trade sig op, når man måske kan få ham længere nede, og dermed til lavere penge. Ja det er at gamble, men sådan er spillet jo. Samtidig nævnes det også meget realistisk at Browns vil trade sig op, og så er alt det her lige pludselig lige gyldigt.

Skrevet af: Steeval | 25. marts 2010
 @Thomas Refskov
Bucky var navnet ja ;) Gad ikke lige tjekke det igår, men ja han stinker og hvordan han ikke er blevet fyret er stadig et stort mysterium for mig..

Mike Mayock er blevet lidt mere hooked på Clausen, fred være med det, men netop når man snakker QB, kan man ikke kun kigge på et talent big board, da QB - om man vil det eller ej - er dem, der afgør kampene og mesterskaber.

Som Mel Kiper sagde sidste år i en diskussion med Todd McShay: "Can you win with Matthew Stafford? If the answer is yes, you draft him".

@Amrosdk
Kan ikke se andre LT end Okung, der er værd til at gå som nr. 5.. Det nye buzz omhandler dog Trent Williams, der lige pludselig er blevet elsket af alle efter hans combine og god gammeldags positiv buzztalk..

@Lars Aanæs
Kan godt være du har ret i, at artiklen mener det er et problem, da de bedste tackles så vil være væk, siger bare i mine øjne, kan det kun være en fordel at få en potentiel franchise QB og den bedste QB i år - efter min mening - for 9. valget overall.. Vi er helt enige om at Bills har seriøst brug for tackle hjælp, da de lige pt. hverken har en LT eller RT, der fortjener at starte.. 

Faktisk er der ingen regler, der siger man ikke kan tage højde for trades i Mock Draft, det er bare langt de færreste der gør det :)

Mht. at trade op, kan du jo ikke bare sidde og vente, hvis du drafter f.eks. 15 som Giants, hvis du tror at f.eks. Seattle vil drafte ham først? 

Skrevet af: Simon Lyngsø | 25. marts 2010
Jeg forstår dog ikke, hvor Clausens såkaldte arrogance skulle komme fra? Hans holdkammeratter har kun godt at sige om ham. Kyle Rudolph, Golden Tate og Micheal Floyd brugte hele sidste sommer på at arbejde på timingen sammen med ham, havde de nok ikke gjort, hvis han var en arrogant tosse.

Så du mener ikke at grunden til at de spillere arbejdede på timingen med Clausen kunne være, at det ville resultere i bedre stats for dem selv = chance for at blive draftet højere? Sindssygt lamt argument IMO :)

Har iøvrigt ikke læst hele indlægget, ganske enkelt fordi jeg ikke gad. Men tror jeg har fanget din overall mening. Det er vel helt naturligt for en del hold at stille store spørgsmålstegn ved knægten, hvis de ser dele af hans personlighed som noget der ikke ville fungere i NFL. At arrogante QB's før i tiden er blevet taget højt, kan réelt ikke bruges til meget i den her diskussion. Hvem siger det kun er arrogancen holdene ikke kan lide? Der er med 100% sikkerhed noget holdene ved om Clausen, som vi fans ikke ved. Og måske er det lige netop de ting, holdene er begyndt at blive bekymrede over.

Vil lige slutte af med at erkende, at Clausen sagtens kan gå så højt som top 4. Det her er ikke noget imod Clausen, det er mere fordi jeg synes nogle af dine argumenter hænger lidt :)
Skrevet af: Steeval | 27. marts 2010
@Simon Lyngsø

Hvis du ikke gad læse det hele, hvorfor kommenterer du så? Hvis du vil tage en diskussion med hensyn til Clausen, kan vi sagtens gøre det, men hvis du ikke gider læse det hele - hvilket er helt i orden - hvorfor så kommentere?

Du bruger ikke en hel sommerferie med en person du synes er en arrogant tosse? Selvfølgelig forbedrer det deres draft status med en god QB, men tvivler sku på, at de gad være sammen med ham hele sommeren, hvis han var et plain old dickhead..

Desuden har der aldrig været kritik af Clausen - ikke engang anonymt - fra nogle af spillerne eller lederne på Notre Dame..

Hvis du nu havde beæret mig med den store gestus at læse hele indlægget, så ville du kunne læse, at det ikke kun er det jeg forsvarer og på ingen måde siger, at det er det eneste folk har et problem med?

Tog desuden også udgangspunkt i artiklen, så tog kun de emner op, der var i den, så det ikke blev et 10 siders indlæg..

Håber du gad læse svaret, men hvis ikke er det også helt i orden :)
Skrevet af: Steeval | 27. marts 2010
 @Simon Lyngsø

Desuden synes jeg ikke du kan belære mig om, hvad der "hænger" ved mine argumenter, når du ikke engang gider læse indlægget? :)

Helt ærligt så skal du måske holde dig ude for diskussioner, du ikke gider deltage i..
Skrevet af: Skinken | 27. marts 2010
Flere ting i denne blog er fornuftigt skrevet, men lige så mange ting er langt ude IMO. Som Lyngsø også siger så holder dit argument med hans medspillere ikke.

Jeg har altid været imod Clausen af flere forskellige årsager.

1) Gud fanden er han arrogant, det tror jeg slet ikke der kan herske tvivl om når man ser ham, hører ham tale osv. Der er for såvidt ikke noget galt i at være arrogant, men at prøve at argumentere for det modsatte, er dumt.

2) Clausen er ikke en vindertype. Han har fine stats i Notre Dame, men han har tabt langt flere kampe end der kan retfærdiggøres. Selvfølgelig har det også noget at gøre med talentet omkring ham, men i bund og grund er QB den vigtigste position på holdet, og kan du ikke føre holdet til sejre over hold som Navy og andre i den størrelsesorden, er du ikke værd at drafte i 1. runde.

3) Jeg synes ikke han tager specielt gode beslutninger...de sidste sæsoner har han haft to af NCAAs bedste receivere omkring sig, og disse har hjulpet ham enormt. Han stoler for meget på sin arm, og mængden af "næsten-interceptions" er enorm. Tænk hvis han kommer til Rams eller Browns - to hold med nogle af ligaens dårligste receiverkorps...det kan KUN ende med at blive en massakre.

Jeg er udmærket klar over at jeg (iflg. nogle) ser for pessimistisk på Clausens chancer, men sådan må det nu engang være, og når man har set over 15 kampe de sidste sæsoner med Clausen, så mener jeg jeg har en nogenlunde feeling på Clausen.

Clausen kan sagtens gå hen og blive en god QB, men jeg ville aldrig drafte ham over spillere som Bradford, Tebow og Pike. Uanset hvor højt han går i år, vil det stadig være for højt IMO. Hvis han virkelig ryger til Bills, kan jeg næsten ikke andet end have ondt af dem, for så kan det let betyde at de får endnu 4-5 år med skodresultater...
Skrevet af: Simon Lyngsø | 27. marts 2010
@Steeval

Havde ikke tid til at læse det hele på daværende tidspunkt, og var sikker på at jeg ville glemme at kommentere når jeg kom hjem, så det blev til en kommentar til et enkelt af dine argumenter - hvilket jeg synes er fair nok.

Selvfølgelig bruger de spillere en stor del af deres sommer med Clausen, for at forbedre deres timing, og dermed deres chancer for at vinde, hvilket er i alles interesse. Hvis receiverne IKKE gjorde det, ville det af alle, inkl coaching staffen, blive betragtet som at spilleren simpelthen ikke havde nok vindermentalitet. Derudover kan sådan en sommer med Clausen også resultere i, på lang sigt, at receiverne tjener masser af penge fordi deres samarbejde med Clausen bliver forbedret bigtime.

Så jeg mener ikke det er så simpelt, som du fremlægger det. Det er ikke så simpelt som at de bare siger "Ham gider jeg ikke bruge min tid på, for han er arrogant." Spillerne ved godt at de ikke nødvendigvis er der for at blive venner. De gør det, fordi det er nødvendigt for at få de bedst mulige chancer for succes på banen.
Skrevet af: Steeval | 29. marts 2010

@Skinken

Først og fremmest tak for et fantastisk indlæg, at vi ikke er enige er nok ikke den store overraskelse, men må da ærligt indrømme, at du kommer med nogle fremragende argumenter, bliv endeligt ved med det.

For det andet må du undskylde den lange responstid, skulle passe nogle små søskende og ville også gerne lige lave lidt research før jeg svarede på spørgsmålet.

1) Gud fanden er han arrogant, det tror jeg slet ikke der kan herske tvivl om når man ser ham, hører ham tale osv. Der er for såvidt ikke noget galt i at være arrogant, men at prøve at argumentere for det modsatte, er dumt.

Point taken, han er ingen Tim Tebow, når det kommer til personlighed, men hvem er det? Som Gator fan er jeg ret sikker på, at du har set Tebows reaktion på nederlaget til Ole Miss sidste år. Personligt er det noget af det største ansvar, jeg nogensinde har set en person tage og et efterfølgende løfte om et mesterskab han holdt til fulde.. Ingen tvivl! Tebow Rocks!!

Men kan sku ikke se, han er så arrogant som i prøver at gøre ham til? Link et interview eller et eller andet, der beviser hans såkaldt utrolige arrogance? Jeg kan ikke se, at han er det ”arrogante svin” som alle taler om..

2) Clausen er ikke en vindertype. Han har fine stats i Notre Dame, men han har tabt langt flere kampe end der kan retfærdiggøres. Selvfølgelig har det også noget at gøre med talentet omkring ham, men i bund og grund er QB den vigtigste position på holdet, og kan du ikke føre holdet til sejre over hold som Navy og andre i den størrelsesorden, er du ikke værd at drafte i 1. runde.

Igen super enig i at QB, er den suverænt vigtigste position på holdet, tror jeg også man kan læse i mine andre blog indlæg, men som sagt før, kan man ikke vinde udelukkende med en QB, det kræver dog derimod en QB at vinde.. (Håber det gav mening)

Hvis du nu f.eks. sammenligner med Tebow/Florida, blev der kun scoret 11,07 point mod Florida pr. kamp, hvorimod der blev scoret 25,92 point mod Clausens Notre Dame. Bradfords Oklahoma havde i 08 en fantastisk offensiv linje, der gav Bradford lidt længere tid at kaste i end Notre Dames ditto gav Clausen i år.

Desuden er der masser af eksempler på vindende college QB's der ikke har gjort det store væsen af sig i NFL bare se:

Pat White, Brian Brohm, Colt Brennan, Troy Smith, Matt Leinart, Joey Harrington. Så mener slet ikke man kan sammenligne College med NFL, da der findes en milliard forskellige former for offence i college, der aldrig ville fungere i NFL, da forsvarerne er for hurtige, stærke og dygtige.

Kan sagtens forstå din argumentation, men føler bare ikke den holder helt. Selv Brees kunne ikke føre Saints til en Super Bowl før Saints defence blev forbedret i år.

3) Jeg synes ikke han tager specielt gode beslutninger...de sidste sæsoner har han haft to af NCAAs bedste receivere omkring sig, og disse har hjulpet ham enormt. Han stoler for meget på sin arm, og mængden af "næsten-interceptions" er enorm. Tænk hvis han kommer til Rams eller Browns - to hold med nogle af ligaens dårligste receiverkorps...det kan KUN ende med at blive en massakre.

Helt enig i at Micheal Floyd og Golden Tate er nogle af de bedste receivere i NCAA, men skal da lige nævnes at Micheal Floyd har været ude i 5 kampe i denne sæson og at Kyle Rudolph desuden har været ude i yderligere 3. Ville gerne se, hvordan Peyton Manning ville klare det uden Reggie Wayne og Dallas Clark i 8 kampe i løbet af sæsonen.

Nu hvor vi er ved Peyton Manning førte Manning faktisk også ligaen i interceptions i hans rookie år med hele 28 samtidig med han førte Colts til en ”fremragende” 3-13 record!! Så er ingen hindring i på sigt at blive en fantastisk quarterback.

Men endnu engang tak for et fantastisk debat indlæg i et emne, vi nok kunne diskutere fra nu af og til Clausen enten officielt er et bust eller super bowl vinder.

/Steeval

 

@Simon Lyngsø

Ja, kan måske godt se, at dette her argument ikke helt holder vand, men vil stadig mene, at jeg mangler at få bevist, hvorfor Jimmy Clausen er så arrogant. Selvfølgelig har du alt ret i verden til at kommentere alt det du har lyst til, synes bare at du skulle havde læst hele indlægget og sat dig ind i helheden før, du udpegede tre linjer citering.

Håber du har læst hele kommentaren her – eller i hvert fald bare skimmet, så du kan se jeg svarede dig – og du skal være velkommen til at kommentere igen.

/Steeval

 

 


Forbundet med facebook

Hvis du allerede har en profil på Firstdown.dk, skal du nu logge ind med dit firstdown.dk brugernavn og password for at vi kan linke dem sammen og du fremover kan logge ind med din facebook konto.

Har du ikke en profil, kan du oprette en her.

Brugernavn

Adgangskode