Information
Pingouin (21-03-2012 )
22 år, fra Brabrand
Favorit hold
New England Patriots
Vis blogindlæg
Bør Patriots ændre deres lønningsfilosofi?
Bedømmelse: 
Af: Pingouin | Lagt på: 24. februar 2010  | Billeder:  0 | Visninger: 372 | Kommentarer: 11
Støt Firstdown.dk - del med dine venner:

Jeg faldt i dag over en artikel på Boston.com, som jeg virkeligt fandt interessant. Den handler, som overskriften også fortæller lidt om, omkring Patriots og deres lønningsfilosofi. Dette vil forhåbentligt give dig indblik og en holdning til emnet.

Vi starter ved de højst lønnede spillere, som er Randy Moss, Tom Brady og Vince Wilfork. Disse spillere tjener alle kassen, og er samtidig nogle af profilerne på Patriotsholdet. Holdet har en lønningsfilosofi der hedder sig, at de ikke betaler mere end højst nødvendigt og derfor ofte bliver betragtet som NFL’s gniere. Derfor er det nødvendigt, for at holde på alle deres tre store stjerner, at minimum én af dem går ned i løn. Sådan har det længe været hos Patriots, at de ved at spillere gerne vil være hos dem, da det forventes af dem som minimum at nå til playoffs. Dette er yderst attraktivt blandt NFL spillere, som alle drømmer om at spille playoffs og selvfølgelig at vinde Lombardi trofæet. Men er det på tide at holdet ændrer deres lønningspolitik for at holde på dets stjerner?

Moss udtalte i lørdags, at han forventede at 2010-sæsonen ville blive hans sidste for Patriots, og det ser derfor ud som om, han regnede lidt på stykket om hvorvidt holdet er villige til at betale hans høje løn. Svaret lød, ifølge ham selv, nej. Med al respekt for Randy, så har han nok også gjort hvad han skal for Patriots. Han er uden tvivl en af ligaens bedre wide receivers, men det er nok på tide at han kigger efter et nyt hold, der er villig til at betale ham en høj løn.

Som artiklens journalist skriver, så ændrer Patriots næppe deres filosofi. Han skriver, som eksempel på dette, at det svarer til at få en ateist til at gå til søndagens påske messe. Og det mener jeg er sandt, da der ikke vil ske nogen ændringer på den front. Vi ser næppe en Randy Moss hos Patriots i 2011, medmindre han er villig til at gå væsentligt ned i løn.

Det kan være utroligt frustrerende som Patriots fan, altid at se deres store talenter skifte til et andet hold, det kan jeg sagtens stifte bekendtskab med, men i Moss’ tilfælde, så er det vidst på tide.

Men blot fordi Patriotsholdet bliver kaldt gniere, så er de bestemt ikke villige til at give spillerne penge. Det viser en nyere statistik, som over de sidste fem år har sammenlignet samtlige NFL holds lønninger til spillere, hvor Patriotsholdet ligger på en sjette plads, efter de har betalt $540 millioner over de sidste fem år.
Men, og det er et stort men, de har samtidigt også vist resultater, i modsætning til de tre hold der har betalt flest penge i spillerlønninger. De tre øverste hold på listen er, i rækkefølge, Dallas Cowboys, Washington Redskins og Oakland Raiders som samlet har blot én sejr i playoffs over den årrække. Dette viser tydeligt, at det ikke er hvor meget du bruger, men hvordan du bruger det!

Dette er yderst interessant, eftersom det jo taler for sig selv, at det hele ikke er om penge, men talent. Det er også på det punkt Patriots selv er åben for kritik af holdets filosofi. I det lange løb ville holdet have set bedre ud ved at beholde Asante Samuel frem for at skrive under med et rekordstort free agent kontrakt med Adalius Thomas, som over fem år tjener 35 millioner dollars. Adalius Thomas er uden tvivl en rigtigt god spiller, men spørgsmålet er om ikke Patriots havde været et stærkere hold ved at have beholdt Samuel, som samtidigt højst sandsynligt havde været billigere. Asante er en utroligt stærk cornerback og der har Patriots netop haft problemer – i hvert fald i mine øjne.

Og lige et hurtigt en tur tilbage til sagen omkring Moss, som fylder meget i medierne i og omkring Boston, så er han ikke villig til igen at gå ned i løn, som han gjorde i 2007. Det har han udtalt i samme sammenhæng som da han fortalte om, at det nok ville blive hans sidste sæson for holdet.

Vi ved altså at penge til spillerlønninger ikke er alt i NFL og Patriots ændrer næppe deres synspunkt på det, så vil spillere som Tom Brady finde sig tilfreds med at gå ned i løn? Ja, det vil kun tiden vise, men spørgsmålet er så tilbage om DU mener de bør ændre deres filosofi med henhold til lønninger, eller om de skal fortsætte med at miste deres talenter til fordel for andre hold – og er de i virkeligheden for stædige hvad det angår? Kom med din mening omkring emnet.

Jeg beklager at det måske ikke er perfekt skrevet, men det gik lidt stærkt, da det kom midt i et andet projekt, men jeg håber dog at du har fået indblik i tingene omkring Patriots og forhåbentligt fået dig en holdning til emnet.

  
Læs også

Vi følger denne blog   Klik her for at følge med

Kommentarer(11) » Tilføj kommentar «
Skrevet af: Thomas Refskov | 24. februar 2010
Synes at det er den rigtige filosofi, men den virker kun så længe at BB og co. er i stand til at scoute og finde talent. Samuel havde ikke den rigtige attitude så han røg.

Med Moss tror jeg stadig meget handler om hvordan næste sæson udvikler sig, men er enig i at han nok ikke vil tage ndnu et paycut for at blive i foxboro.
Skrevet af: Pingouin | 24. februar 2010
Det er sandt at Samuel ikke havde den rigtige attitude, men det havde Moss vel i og for sig heller ikke, da han først kom til. Men jeg mener at Samuel har vist at have udviklet sig selv, så han har en attitude mange hold vil have hos sig.

Med henhold til Moss-sagen, så mener jeg personligt, at han har gjort for Patriots hvad han kunne gøre. Vi så sidste sæson, at han var nærmest usynlig i mange kampe. Ja, han bliver godt opdækket, men netop det viser blot min pointe. Han kan ganske enkelt ikke producere ligeså meget som han førhen kunne.

Filosofimæssigt er det nok korrekt, at det hele ligger i scouting evnerne. Hvis du kan få de gode spillere sent, så vil du derpå spare en masse dollars. Men lige så snart BB og co. stopper, så mener jeg der bliver problemer med denne filosofi.
Skrevet af: Thomas Refskov | 24. februar 2010
Jeg ville også gerne have beholdt Asante Samuel, og man kunne jo også læse på boston.com at patriots stadig smed pengene efter andre langt dårlige spillere. BB har mistet lidt af sit magiske touch. Håber meget på draften i år og måske en enkelt stor spiller i FA. Draften har været skuffende de senneste år og det kan også ses på resultaterne. Tror faktisk også at ved at BB har taget ansvaret for forsvaret tilbage kan han få det tilbage på niveau a lá det vi havde i starten af 2000 tallet. Og så kunne jeg godt tænke mig at pats via draften gik foryngelse på offense, så stopper hele den her diskussion om vi skal betale vores stjerne. Jeg vil dog sige at Brady kun har et år tilbage, så de kan godt begynde at sende nogle dollars afsted. 

Med hensyn til patriots efter belichick, ja så er det svært at bevare filosofien og spille lige så godt. Patriots var meget ringe før ham og kan godt være at vi bliver det igen. Så må vi bare sætte pris på Brady og BB så længe vi har dem.
Skrevet af: Pingouin | 24. februar 2010
Jeg er ganske enig i, at BB og hans scouts har mistet lidt af deres touch. Men det er jo heller ikke hvert år der vil være de vilde sleepers, som vi så med fx Brady. Jeg tror og håber også meget på dette års draft, hvor der efter min mening er nogle ret gode spillere iblandt. 
En stor spiller i free agent kunne være utroligt dejligt. Resultaterne har de sidste år været dalende, dog med undtagelse af 2007-sæsonen. Er helt enig i, at Patriots skal kigge på nogle unge spillere til offense, specielt på linjen, hvor jeg mener der mangler nogle unge talenter. Patriots bliver nødt til at beholde Brady, koste hvad det vil. Han er indbegrebet af det moderne Patritos hold i mine øjne.

Jeg ser på den ene side frem til tiden efter BB og samtidigt venter jeg den med gru. Jeg mener det vil blive interessant og se om der er nogen der kan få lige så meget ud af et Patriots hold, som han har kunnet. Men ja, vi må sætte stor pris på deres arbejde for holdet og al respekt til de to mænd!
Skrevet af: Amrosdk | 4. marts 2010
@ Thomas Refskov

Du siger at du gerne ville have beholdt Asante, men når man kigger på hans spil siden han forlod N.E. synes jeg ikke det har berettigt til en så stor aftale. Ja han er en god CB og bedre end hvad Patriots har på den venstre CB, men jeg synes ikke at vi skulle have beholdt ham.

Jeg synes heller ikke BB har mistet sit magiske touch. Ja han har haft et par dårlige drafts (06-08), men 09 var god, at få en fremtidig LT i 2. runde (Vollmer) og en reserve/ 3. WR i 7 (Edelman) er imponerende.
I FA har der været mange missere(Galloway, A. Thomas og Alex Smith), og det er et område som skal forbedres.
Skrevet af: Thomas Refskov | 4. marts 2010
@Amrosdk:  Først vil jeg lige sige at det altid er sjovt at diskuttere Patriots. Dte kan man ikke gøre for ofte

Asante Samuel jumper ofte router og tackler generelt for dårligt, men han laver store spil og ville til enhver tid være en opgraderingen af CB position, som har set ualminde dårlig ud når modstanderen har en nogenlunde QB. Enig i at han ikke skulles beholdes for enhver pris, men synes godt at man kunne have fundet en middelvej, så han stadig var at finde hos Patriots. Talentet og evnerne hos Asante Samuel er inddiskutabelt. Det er Patriots fortjeneste at han blev så god.

Jo, BB har mistet lidt af sit magiske touch. Ja sidste års draft var ok, med Butler, Vollmer og Edelman og så med Ron Brace som har været en kæmpe skuffelse. Taler heller ikke om sidste år men generelt over en 5 årig periode, hvor vi ikke har været i stand til at få den optimale produktion ud af vores høje draft pick, samtidig med at vi ikke har fundet guld i de senere runder. Koppen, Brady, Samuel, Cassel har der ikke været mange af på det seneste. Der har været folk som Maroney og Watson som er gode lockerroom spiller, men ikke har leveret. Mest af alt har de drafted spillere været for længe om at slå igennem. Selvom jeg er vild med Jerod Mayo har han heller ikke præsteret godt nok, i de kampe hvor holdet har allermest brug for ham.
Håber på en god draft, samtidig med at de unge og talentfulde spillere springer ud og udfolder deres talent til det maksimale :)
Skrevet af: Amrosdk | 8. marts 2010
@ Thomas Refskov

jeg er enig i meget af det du siger om både A. Samuel og CB positionen,  men meget af skylden for at middelmådige QB har spillet en god kamp mod N.E. skal også lægges på pass-rushset, som har været katestofalt i denne sæson (helt klart en prioritet i Draften).

Ja, Ron Brace har været en skuffelse, han mangler upper body strength og bliver for let skubbet væk. Jeg håber at en hel off-season og en masse timer i styrke centreret vil hjælpe. Derimod har Pryor steppet op og spillet godt på NT.

Med hensyn til Jerod Mayo, er vi enige, han mangler noget playmaking ablility. En af hans problemer er at han bliver for let blokeret væk. Det og så hans skade har gjort at sidste sæson var en skuffelse. Noget af skylden kan dog lægges på Vince Wilfork, ja han har haft en All-Pro sæson, men i alle de kampe jeg har set i denne sæson, har han på mange spil prøvet at lave spillet (og for det meste gjort det), i stedet for at trække både C og G til sig så Mayo kunne lave spillet. Det har gjort at Mayo har haft meget svære arbejdsbetingelser. Dette skal overhovedet ikke ses som en kritik af Wilfork, han er klart den bedste spiller på Defence. Han har boostet sine egne stats da han var i et contrat year(hvilket man ikke kan fortænke ham), og derved måske begænset Mayo's spil.

Skrevet af: Steeval | 8. marts 2010
 Vil nu også mene, at det er Wilforks job at lave spillet medmindre det er aftalt, han skal trække G&C til sig, er der jo ingen idé i, at han ikke går efter at lave spillet :)

Rigtig godt blog indlæg forresten..

Moss er ikke en super høj lønning værd. Vil sige at Pats generelt er dygtige, men som alle andre hold laver de også fejl engang i mellem.

Specielt er jeg helt vild med Seymour traded :)
Skrevet af: Amrosdk | 8. marts 2010
@ Steeval

Ja selvfølgelig er det Wilforks opgave at lave spillet  men sådan som jeg har forstået NT positionen i et 3-4, og specielt patriots 3-4 system, er det et 2 gab system, hvor NT skal opholde C og en G, så MLB skal kunne lave spillet.
Skrevet af: Steeval | 10. marts 2010
 Ja, men hvis han ser muligheden for at lave tacklingen, skal han da bare tage ham :)
Skrevet af: Amrosdk | 10. marts 2010
@ Steeval

Hehe ja self.  Ved ikke om jeg udtrykte det klart nok, men jeg ser det ikke som en forkert handling af Wilfork. Men det giver Mayo sværere arbejdsbetingelser, og det er jo ulempe for ham. Det som Wilfork gør er godt for Patriots, men skidt for Mayo.
 


Forbundet med facebook

Hvis du allerede har en profil på Firstdown.dk, skal du nu logge ind med dit firstdown.dk brugernavn og password for at vi kan linke dem sammen og du fremover kan logge ind med din facebook konto.

Har du ikke en profil, kan du oprette en her.

Brugernavn

Adgangskode