|
19. september 2011 19:17 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
981 indlæg | 25 emner | 0 pick point
|
|
Ja, her er den tråd jeg ved I alle har ventet på! Tråden hvor der kan debateres alle former for college bold. Den kan bruges til at debatere om lørdagen når der bliver spillet, når der sker nogle store nyheder, recruiting osv. Se det som en opsamlings tråd, hvor alt indenfor college kan smides op. Det gælder også draft relateret emner, som f.eks. spillere som virkelig stiger i værdi.
Jeg har længe villet starte den, men har ikke lige haft "grundlag" for det, det har jeg fået nu!
I disse dage, bliver en stor del af College footballs fremtid fastsat. Jeg snakker selvfølgelig om de rokeringer der pt. sker i college football.
Først var det Texas A&M der syntes at Texas fik en stor fordel i recruitingen, da de fik deres egen TV station (det på trods af, at Texas tilbød A&M at de to skoler skulle lave en TV station sammen for 4-5 år siden), og derfor søgte de over i den stærke SEC konference. I forvejen havde Colorado (Pac-12) og Nebraska (Big Ten) forladt "The Big XII" inden sæsonen, som derfor kun kommer til at tælle 9 hold fra 2012 sæsonen. Det har betydet, at Texas og Oklahoma overvejer deres muligheder for at smutte fra den synkende skude, som "Big XII" er ved at blive. Det rygtes kraftigt at Pac-12 vil blive til en Super Konference, som vil tilføje Texas (#19), Oklahoma (#1), Oklahoma State (#7) og Texas Tech. De tre førstnævnte er alle rangeret i AP's Top 25 over bedste college hold. Det ville være en fantastisk konference!
Men det er ikke kun "The Big XII", som gennemgår en overhaling. The Big East har også gang i svingdøren. De troede faktisk at de var på vej tilbage til fordoms styrke, da de fik lavet en aftale med TCU, som så tiltræder i næste sæson. Men, men men. Syracuse og Pittsburgh har netop forladt "The Big East" for at komme over i ACC konferencen fra næste år, de kom de så i går. Det betyder så at ACC er oppe på 14 hold, og det er de glade for, men de vil ikke udelukke chancen for at tilføje yderligere to hold. Der har de specielt øje på Oklahoma og Texas. Det forventes at hvis ikke Texas tiltræder som et hold i den nye Pac-16, så vil ACC strække sig meget langt for at få dem. Overraskende nok, er de ikke så vilde efter at få Oklahoma. Hvis både Texas og Oklahoma kommer til Pac-16, kunne det godt se ud til at Conneticut og Rutgers bliver de to sidste hold i ACC, og det amputere bare "The Big East" endnu. Der har været snak om at Maryland og Virginia Tech ville forlade ACC til fordel for SEC, så SEC konferencen kunne komme fra 13 til 14 hold, men efter ACC har sat "frikøbsklausulen" på $20 mio., er det nok ikke en mulighed for de skoler længere. Personligt tror jeg selv, at Missouri, West Virginia eller South Florida bliver den 14. SEC skole.
Det skal tages in mente, at når de her hold skifter, så er det ikke kun football. Det er hele det atletiske område, football, baseball, basketball, volleyball altså hele molevitten. UConns herre basketball hold er forsvarende nationale mestre, og deres kvinder har vundet to ud af de seneste tre mesterskaber i basketball. Deres football hold er forsvarende mestre i "The big East", og spillede i en BCS kamp. Rutgers derimod, vil blive tilfør udelukkende pga. det store markede som New York/New Jersey baseret hold har.
Hvad med "The Big Ten"? jeg tror ikke de vil lade alt det her ståhej, gå uden om deres konference, men de holder meget af det akademiske niveau, hvilket ville kunne grænse deres muligheder til Kansas, Missouri, Rutgers og se om de kunne få Notre Dame ud af Independent status.
Der er en sidste mulighed, og det er at der næste år kommer en masse Independents hold. Da "The Big East" og "The Big XII" mere eller mindre bliver halveret, går de to konferencer nok i opløsning, og det efterlader en masse skoler. I teorien, kunne følgende skoler står uden en konference næste, hvis vi antager at Rutgers og Uconn tager til ACC og Texas, Texas Tech, Oklahoma og Oklahoma State tager til PAc-16 for at skabe den såkaldte "Super konference"; Baylor, Iowa State, Kansas, Kansas State, Missouri, Cincinnati, Louisville, South Florida og West Virginia.
De fleste af dem skal nok finde en ny konference, men jeg tror et par af dem, øjner chancen for at gå "independent".
Hvad syntes I om de nye konferencer, og om denne tråds idé i det hele taget? Håber I vil tage godt imod idéen! :)
|
|
19. september 2011 22:54 | Aksel Berg | Tórshavn | New York Giants
562 indlæg | 19 emner | 0 pick point
|
|
Hvor langt tror i at Boise State kan komme i år? (og hvad er Kellen Moore´s draft værdi lige nu?)
|
|
19. september 2011 23:15 | T-rade | Brabrand | Philadelphia Eagles
2.143 indlæg | 79 emner | 6800 pick point
|
|
Boise er jo #4 er noget deroppe af nu, så mon ikke de sikrer sig en stor bowl. Den kamp jeg så dem spille i var ikke just imponerende, men stadigvæk.
|
|
19. september 2011 23:27 | Aksel Berg | Tórshavn | New York Giants
|
|
Kellen Moore har været nærmest umenniskelig i sine to første kampe. 78,9% completion for 716 yards, 8 TD og 1 int!!!
|
|
20. september 2011 16:37 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
|
|
Enig med T.
Moore tog til Georgia, spillede en god kamp, tog hvad forsvaret gav ham, og det var nok. Han fik nærmest timer bag sin fantastiske OL, som Boise har fået. Han skulle ikke ud og vinde kampen for Boise, som han skulle imod Virginia Tech i fjor (fantastisk kamp i øvrigt). Han spillede en stabil kamp imod Georgia. Man havde forventet han destruerede Toledo, alt andet havde været pinligt.
Jeg er ikke enig i at han har været - nærmest - umenneskelig, jeg kan da komme på tre QB's jeg syntes har været bedre i år. Robert Griffin III, Tajh Boyd og Tyler Bray.
For at vende Moore's draft værdi, så holder jeg på det jeg har sagt før. Moore er et projekt, og ikke mere. Han er lille, har ikke nogen vild arm, dårligt release og så er han en system QB. Jeg har ham pt. projekteret til at gå i 6. runde.
|
|
20. september 2011 18:16 | Aksel Berg | Tórshavn | New York Giants
|
|
Drew Brees er også lille, har aldrin stoppet ham. Kellen Moore er fax 2 cm større.
Begge har fantastisk accuracy, og de er begge to atletiske. De begge to er også ledere. Hvis Kellen Moore ender med at blive en 50-win QB, kan du så ikke se ham komme højere op?
|
|
21. september 2011 13:41 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
|
|
Selvfølgelig kom sammenligningen med Brees.. Der er STOR forskel på Moore og Brees. Moore har leveret gode resultater i en lorte konference, Brees leverede samme resultater i Big Ten konferencen, som næst efter SEC, er den fysisk hårdeste konference. Derudover havde Purdue ikke nogen god OL, hvilket man ikke kan sige om Boise. Ja, de er begge to relative præcise, men Brees har en glimrende arm, selv efter sin skulderskade. Det har Moore ikke. De er begge ganske mobile, og gode ledere. Dem kan du finde mange, rigtig mange af i college.
De tre år, og to kampe han har været starter for Boise, har han mødt 8 rangeret hold, og vundet 6 af dem. Deriblandt 4 kampe som junior, hvor resten af Boise holdet var ganske enkelt var blandt de bedste overhovedet, men alligevel tabte de til Nevada det år. Kellen Moores stats og sejre er kun et resultat er pivringe modstandere, og Boise's fantastiske coaching staff. Han er, IMHO, en ren system quarterback. Så er det sådan set lige meget om han har 50 eller 5 sejr.
|
|
21. september 2011 16:42 | Aksel Berg | Tórshavn | New York Giants
|
|
Du skal ikke bruge Nevada kampen imod Moore. Han spillede framragende, det var bare Kicker Kyle Brotzman som ikke kunne finde ud af at spark to korte FG´s.
Nevade udligner med 9 sek tilbage, og hvad gør Moore, en bombe til T.Young og sætter Boise i perfekt FG afstand. Men nej, han misser. OT, Moore får bolden først, leder holdet hele vejen op til jeg tror 10-15 yard linjen, og Brotzman brænder igen.
Det eneste han kunde gøre bedre, er at selv sparke bolden.
|
|
21. september 2011 17:13 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
|
|
Hvor kan jeg ikke bruge Nevada kampen imod Moore? Boise er bedre end Nevada på alle positioner, pånær ILB positionen. Boise burde have vundet stort, i hvert fald større end at et FG forsøg kunne have ændret kampen.
Boise førte med 17 point ved halvlegen. Den kamp burde aldrig have været tæt, og det er til dels Moores skyld. Uanset hvor god en kamp han spillede.
I øvrigt var det lange kast, mere Youngs fortjeneste end Moores!
|
|
22. september 2011 14:51 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
|
|
Seneste nye om Konference flytningerne.
Pac-12 har stemt nej til en udvidelse af deres konference, så Oklahoma, Oklahoma State, Texas og Texas Tech kommer IKKE til Pac-12. Hvilket efterlader dem i "The Big XII" som så igen er på 9 hold efter sommeren. Pac-12 har lige fået tilført Utah og Colorado, og de vil gerne have de to hold godt ind i divisonen før de begynder at lave flere ændringer. Af "Big XII" skolerne, er det Texas der vinder mest her. De har fra start sagt at de helst ville blive i "Big XII", men ikke for en hver pris. Lur mig om ikke, vi kommer til at se Texas gå forrest i forhandlingerne om nye hold til "Big XII". Oklahoma er stadig pigesure over Texas Lognhorn Network.
Der er faktisk en del skoler som kan blive det tiende hold, nu hvor Texas A&M definitivt har forladt konferencen. Lige så snart det blev officielt, kontaktede man tre skoler, BYU, West Virginia og Louisville. Derudover har et medlem af "the league expansion commitee" i flyng nævnt TCU, Houston, SMU, Utah og Air Force som andre kandidater. Ja, selv Rutgers, Arkansas og Pittsburgh har været nævnt. Men Arkansas forlader ikke SEC og Pittsburgh er smuttet til ACC. Rutgers vil nok stadig helst til ACC, hvis de beslutter at udvide endnu mere, men umiddelbart står Notre Dame og Uconn over Rutgers på ACC's ønske seddel.
Til sidst, så lyder det til at Uconn er rimelig vild efter at komme over i ACC konferencen.
|
|
Du følger ingen debatemner.
|