Opdeling i college
Forum »  College football
Hvad mener du om dette emne
 12
13. oktober 2010 13:08 | mailand | Bagsværd | Arizona Cardinals
475 indlæg | 69 emner | 22975 pick point
Jeg ved der er nogle kvikke hoveder som ved noget om college football her inde på FD:)
Er der en der kan sende et link til en forklaring på hvordan college divisionerne er opdelt og de forskellige Bowls?

13. oktober 2010 15:14 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
981 indlæg | 25 emner | 0 pick point

Her er alle divisionerne, både FBS og FCS. http://espn.go.com/college-football/teams (FBS er de store skoler)

Egentlig et godt spørgsmål hvordan divisionerne er sammensat, jeg ved det ikke lige pt. men uden tvivl noget jeg skal have undersøgt ;)

Ang. Bowls.. Der er rigtig mange bowls, så der skal jeg bruge et mere specifikt spørgsmål;)
Men de største er; Tostitos National BCS Championship, Rose Bowl, Cotton Bowl, Sugar Bowl og Fiesta Bowl. Men en samlet liste er her; http://www.secsportsfan.com/college-football-bowl-game-schedule.html

13. oktober 2010 15:20 | T-rade | Brabrand | Philadelphia Eagles
2.143 indlæg | 79 emner | 6800 pick point
 så vidt jeg har forstået så er conferencer inddelt efter hvor i landet skolerne ligger og hvilken type skole de er, f.eks. ligger alle Ivy league skoler i conf. sammen og air force og navy og nogle andre ligger også sammen (i al fald så vidt jeg har forstået). Derudover er der også et konkurrence element i det, skoler, der ikke er gode til nogen sport kommer f.eks. ikke i Big 12, så jo bedre skolen er til sport des hårdere dens conf.

13. oktober 2010 16:23 | mailand | Bagsværd | Arizona Cardinals
Er der ikke en "Bowl" som er = Super Bowl? Jeg høre hele tiden Rose Bowl, men bliver måske lidt forvirret af alle de andre Bowl´s som også bliver spillet.
Big 12, er det de 12 bedste skoler som spiller mod hinanden?
Når man i college football film høre at de skal vinde State. Er det så mesterskabet i den pågældende stat, eller et mesterskab i en conference?

13. oktober 2010 16:28 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans

College svar på Super Bowl er "Tostitos National BCS Championship Game"..
Rose Bowl er nok den mest prestige fyldte af de 4 store Bowls (Sugar, Fieste, Cotton og Rose)..

Ang. "The Big XII" så er det en af de størate konferencer, sammen med Sec, Pac-10 og "The Big 10"..
Desværre er "The Big XII" ved at gå i opløsning, da de mindre gode hold  har fundet ud af de kan tjene flere penge ved at skifte konference, fordi Texas tjener så meget mere i TV penge end de andre hold i "The Big XII"

13. oktober 2010 16:50 | jermely | Middelfart | Oakland Raiders
1.431 indlæg | 51 emner | 10360 pick point
@Michael: Når de i film skal vinde "state", er det indenfor Highschool football, vist nok.. :()

13. oktober 2010 17:20 | dodinon | Måløv | Seattle Seahawks
465 indlæg | 27 emner | 0 pick point
@ Bløddyret ..
Jeg er ikke lige sikker på, hvad du mener med at hovedkampen er "Tostitos BCS NC game". Det hed den godt nok i 2007 og kommer til at hedde i 2011 (hvis det er det som du mener), men generelt har den et ny sponsor som kører på rotation.

13. oktober 2010 17:23 | mailand | Bagsværd | Arizona Cardinals
Så hvis man skal følge lidt med i toppen af poppen af college er det så FBS?

13. oktober 2010 17:31 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans

@Dodinon
Jeg plejer kun at kalde den "National Championship", så skrev bare det den hed i år.. Men siger man BCS kampen, eller Nation Championship så ved folk hvad du mener ;)

@Mailand
Jep ;) Selvom der også er meget interresante spillere i FCS, men de store hold er FBS skolerne ;)

14. oktober 2010 18:23 | mailand | Bagsværd | Arizona Cardinals
 Nu har jeg gravet lidt dybere og koncentreret mig om FBS. MEN - under den er der:
  • Atlantic Coast. 
  • Big 12
  • Big East
  • Big Ten
  • Conference USA
  • Independents
  • Mid-America
  • Mountain West
  • Pacific-10
  • Southeastern
  • Sun Belt
  • Western Athletic
Buuuhuu - det er sgu da umuligt at hitte rede i. 

12
Du følger ingen debatemner.

Forbundet med facebook

Hvis du allerede har en profil på Firstdown.dk, skal du nu logge ind med dit firstdown.dk brugernavn og password for at vi kan linke dem sammen og du fremover kan logge ind med din facebook konto.

Har du ikke en profil, kan du oprette en her.

Brugernavn

Adgangskode