| 19 har deltaget i denne afstemning
Hvem er den bedste QB i draften?
|
20. januar 2012 22:47 | Aksel Berg | Tórshavn | New York Giants
562 indlæg | 19 emner | 0 pick point
|
|
Hvilken af disse to spillere mener i kommer til at have den bedste NFL karriere, og hvem burde blevet drafted først?
Andrew Luck har IMO skuffet mig lidt i år, mens jeg er lammeslået af RG3, og det skal også nævnes at hann vandt Heisman foran Luck.
Jeg syntes at mange folk er blivet lidt blændet over Luck hypet, det er utroligt at man skal have en mand locket som 1st overall QB to år i træk, uden meget mere. Folk råber bare op at Luck er bedre, uden at se nærmere på RG3.
Luck er mere en pocket passer, og laver mange sikre kast og har en perfekt kastebevægelse (kan blive ustabil til tider), imens RG3 på mange måder bare kan eksplodere og tage over en kamp, han har verdens klasse hurtighed og en verdens klasse arm (MEGET bedre en fx Cam Newton).
The word is yours...
|
|
20. januar 2012 23:11 | Skizo | Hammel | New England Patriots
263 indlæg | 7 emner | 0 pick point
|
|
Hmm ikke nemt. Personligt tror jeg på at Luck bliver draftet først og til Colts. De har igennem årene med Peyton Manning, fundet et system som virker godt for dem og de har stadigvæk en del spillere som kender forudsætningerne for succes. Og jeg har nok en svaghed for "pokémon" passere overordnet set. Så mit bud er at Luck bliver draftet først. Men du har ret i, at der næsten har været for meget hype over Luck, hvilket jo nok også det sværere for ham at indfri alle de forventninger som derfor ligger på ham, inden hans NFLkarriere er gået igang.
Så succes kriterierne er vel heller ikke helt ens for de to, næsten ligegyldigt hvem der bliver first pick?
|
|
20. januar 2012 23:22 | juiceminister | Nyborg | New England Patriots
55 indlæg | 6 emner | 24785 pick point
|
|
Jeg tror at grunden til at der er blevet så fokuseret så meget på Andrew Luck, er at han er mere en klassisk pocket passer QB. Scrambling QB rollen er ikke blevet helt 'accepteret' ind i ligaen endnu, men spillere som Cam Newton og Tim Tebow har vist i år at man sagtens kan vinde ved at løbe med bolden.
Men man kan jo ikke andet end at elske Luck efter at have set det her http://www.youtube.com/watch?v=pFbqCrTzdzs
|
|
20. januar 2012 23:41 | LasStyle | Bjerringbro | Pittsburgh Steelers
332 indlæg | 45 emner | 25810 pick point
|
|
Nu er Baylors offensive scheme også designet til kaste angrebet, hvor Stanford er mere balanceret i forhold til Baylor, derfor var Griffins passing stats noget bedre en Lucks i år, hvilket bl.a. gav ham Heisman.. Men som all round QB er der ingen konkurrent til Luck, en skam Stanford ikke lige tog Fiesta Bowl over OSU, det havde været prikken over i'et..
Griffin er også en dygtig QB, men han er bare ikke Luck, og jeg mener ikke Luck er overrated.. Det eneste der er en skam ved Luck er hans skæg, c'mon man! Og så at han sandssynligvis ender ved Colts, nu har de dominieret med Manning i mange år, det kunne være sjovt hvis en af NFLs "sikre underdogs" havde fået ham..
|
|
20. januar 2012 23:49 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
981 indlæg | 25 emner | 0 pick point
|
|
Jeg er godt klar over jeg har været med til at hype Luck siden sidste år, men jeg er begyndt at hælde til RG3's side.
Jeg tror ikke Luck får nogen dårlig NFL karriere, på nogen måde! Han virker efterhånden bare "for" mekanisk i alt det han laver. Han er utrolig stabil, men samtidig har han ikke vundet kampe på egen hånd, som f.eks. RG3 og Cam Newton.
Alligevel, så er det lidt løgn at han ikke udvikler sig betydeligt, hvilket jeg har antydet tidligere. Det viser sig, at Luck egenhændigt har styret Stanfords angreb i år, han har selv kaldt spillene og lavet de audibles der har været nødvendige, i bedste Manning stil.
RG3 er en quarterback der har været igennem en rivende udvikling. Hvert år har han taget et skridt videre i sin udvikling, noget der til en vis grad kan tilskrives Baylors coach Art Briles. Det med at RG3 kun er en scrambler, det giver jeg ikke meget for. Manden har kastet over 400 gange i år. Han har et godt release, forcere ikke dumme turnovers. Træffer generelt gode beslutninger.
Den største forskel på de to er, imo, at RG3 formår at få folk omkring sig til at virke bedre. Kendall Wright havde aldrig været regnet som en af de bedste, ifølge flere scouts den bedste, receiver i årets draft hvis ikke det var for RG3. Chris Owusu i Stanford er stadig "kun" et 4-6 runde valg, jeg ved godt han har været meget skadet, men alligevel.
Hvis jeg skulle brug et touchdown til at vinde kampen, og jeg stod på egen 20 yard linje med to minutter tilbage, så ville jeg 9 ud af 10 gange vælge RG3! Luck har vist sig, ikke at være så clutch som man kunne håbe, RG3 er iskold, ligesom Vince Young var det i sin tid, og kan gå ud og vinde kampe når det virkelig gælder.
Mit valg ville falde på Robert Griffin III.
|
|
21. januar 2012 00:45 | Aksel Berg | Tórshavn | New York Giants
562 indlæg | 19 emner | 0 pick point
|
|
" Jeg tror ikke Luck får nogen dårlig NFL karriere, på nogen måde! Han virker efterhånden bare "for" mekanisk i alt det han laver. Han er utrolig stabil, men samtidig har han ikke vundet kampe på egen hånd, som f.eks. RG3 og Cam Newton. "
Er utrolig enig i det du siger Nicolai, som jeg også sagde, så viser Luck alt for lidt eksplosivitet i sit spil, og er meget mindre clutch og har mindrer playmaking ability en fx RG3.
Det som NFL scouts og eksperter skal lave nu, er at starte for begyndelsen igen, og evaluere disse to fra nul af.
|
|
21. januar 2012 21:53 | Palmedrengen | Værløse | Green Bay Packers
2.715 indlæg | 35 emner | 11385 pick point
|
|
Luck har hvad der skal til for at blive den bedste i spillet.. det sys jeg ik RGIII har, men han er uden tvivl en god QB
|
|
23. januar 2012 02:09 | 49ers_Fan | Esbjerg V | San Francisco 49ers
36 indlæg | 2 emner | 0 pick point
|
|
Tror i Jim Irsay kunne finde på at trade Peyton?
|
|
23. januar 2012 02:12 | Lars Aanæs | København Ø | New Orleans Saints
1.947 indlæg | 340 emner | 25100 pick point
|
|
Tror ikke det bliver aktuelt. Der går nyheder om at Colts og Manning ikke vil rykke hans store bonus, så alt tyder på at han enten fortsætter hos dem, eller bliver fritstillet. Ikke tradet.
|
|
23. januar 2012 13:51 | Westmanden | Viby J | New York Jets
159 indlæg | 5 emner | 915 pick point
|
|
Lille spørgsmål, har aldrig helt fået styr på trade reglerne... Altså hvis vi siger at et hold (jets!!! ) trader peyton fra colts overtager de hans kontrakt fra colts right? Men hvis han derimod bliver fristillet (waived?), kan et hold frit snakke om en ny kontrakt med ham?? + hvis han bliver fristillet, annulere man så bare hans kontrakt og siger " du for ingen penge bøs muhahaha!"
|
|
Du følger ingen debatemner.
|