Draften 2012
Forum »  Draft & Free Agency
Hvad mener du om dette emne
 12345...18
10. december 2011 11:45 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
981 indlæg | 25 emner | 0 pick point
Nu er college sæsonen så småt ved at være slut, og diverse Underclassmen er ved at overveje om de skal gå i draften.
Så kan vi jo ligeså godt få en diskussion op, ligesom i fjor. :-)

Derudover er der to spændende projekter på vej angående draften.
Først er der det her fra Walterfootball:
Finally, the wait is over. Thanks to the NFLPA, there will finally be a college all-star game for draft prospects that allows non-seniors to participate. For years the games of the Senior Bowl, East-West Shrine Game, and the other smaller all-star games have only allowed college seniors to play their games. On Jan. 21, the NFLPA will hold the first-ever AstroTurf NFLPA Collegiate Bowl in Los Angeles with juniors and red-shirt sophomores going against senior draft prospects.

The players will have a week of practice and be coached by current and former NFL players. Former Super Bowl winning head coaches Dick Vermeil and Tom Flores will be the head coaches of the two teams this year. The NFLPA's stated goal is to help future union members in their preparation for the NFL. While that certainly could be the case, the fact that underclassmen will be eligible to participate will be loved by NFL scouts, talent evaluators and fans.

The Senior Bowl has been a great event to get an idea as to how top prospects would fair against each other. Many times, players don't draw the best matchups in the regular season and the Senior Bowl has served scouts well to see which players are the best of the best. A point of frustration for some has been the exclusion of the underclassmen.

By allowing all draft-eligible players to participate, this game could pass the Senior Bowl in terms of relevance for the draft process. The Senior Bowl has been the premier college All-Star game, but now a game that could feature a junior like Oklahoma State wide receiver Justin Blackmon going against a junior cornerback like Alabama's Dre Kirkpatrick could surpass the Senior Bowl, especially if the top seniors are at the same game.

It will be interesting to see which underclassmen and seniors decide to participate in the NFLPA game. The fact that it is run by the union with current union members coaching in the game should help be a draw. The guess here is that the top players like Stanford quarterback Andrew Luck and USC left tackle Matt Kalil will pass on participating. However, it could be a game that would help to evaluate juniors like Kirkpatrick, Virginia Tech cornerback Jayron Hosley and LSU cornerback Morris Claiborne. Right now Claiborne is rated ahead of the other two, but a week of them practicing together could cause changes.

The AstroTurf NFLPA Collegiate Bowl has the potential to change the entire draft evaluation process. This game puts another event in place and could reduce the significance of other games like the Senior Bowl and the NFL Scouting Combine. Draft fans should feel free to rejoice.

Så er der det her:
The NFL announced Thursday a new schedule of regional combines that will occur around the time of the league's major combine in before the 2012 NFL draft.

All told, the league plans to host 8 such events for hopeful collegiate players, beginning Jan. 28 in . The other sites are all in cities that currently have an NFL franchise.

Three sorts of players will be able to take advantage of the new format, according to the league. They are:

- Players eligible for the 2012 NFL Draft but not attending the National Scouting Combine

- Players with college playing experience who want to gauge their pro potential

- Players with some pro playing experience, but who have been out of the game for a period of time.

The league also noted that, "players that attend an NFL Regional Combine may be invited to attend the NFL Super Regional Combine which will be held at Ford Field in on March 30-31, 2012...Players must attend an NFL Regional Combine in order to become eligible for invitation to the NFL Super Regional Combine."

It wasn't clear how the new combine schedule would effect the "Pro Days" top college programs traditionally host. Such programs do require extensive travel by pro franchises and scouts, sometimes to out-of-the-way locations, but they are a valued part of elite programs who welcome the NFL attention and the image it imparts on their program to underclassmen and recruits.

10. december 2011 11:47 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
Følgende har mere eller mindre sagt de går i draften:
WR Tommy Streeter, Miami
WR Aldarius Johnson, Miami
DT Marcus Forston, Miami
WR Justin Blackmon, Oklahoma State
CB Cliff Harris, Oregon (alt andet vil være dumt, eftersom han blev smidt af Oregons football hold)
RB Bryce Brown, Kansas State
QB Andre Luck, Stanford (intet officielt endnu, men han har udtalt at han er "absolutely prepared" til NFL)
DE Whitney Mercilus, Illinois
DB/S Kenny Vaccaro, Texas

DE Nick Perry, USC ligner også en der hælder kraftigt til at gå i draften.

10. december 2011 17:07 | CowboysWitten | Sønderborg | Dallas Cowboys
796 indlæg | 17 emner | 2345 pick point
jeg glæder mig til at høre om Peter Konz melder sig til draften. han er allerede udråbt til min ynglings spiller til dette års draft! min nye JJ Watt om man vil.. selvom jeg nok aldrig får et ligeså stort man-crush igen.. i:
jeg ser Konz som en fremtidig stjerne center. han kan blive blandt de bedste!

jeg tror dog, at han vælger at tage et år mere i college grundet hans ankelskade..

er jeg egentlig den eneste der ser Zeitler som den næstbedste guard efter DeCastro? synes at alt og alle har ham rangeret som 3-5 stykker.. jeg har ham faktisk ret tæt på DeCastro endda.

en anden som jeg godt kan lide op til draften, er Vinny Curry. han har taget en del på til denne sæson, og er stadig hurtig og eksplosiv! hvad siger i om ham? jeg har ham i øjeblikket som den næstbedste 3-4 OLB. og tror at han generelt vil være rangeret sådan efter combinen.. mærk mine ord, combinen vil få hans stock til at stige!

10. december 2011 18:34 | Nicolai Pedersen | Tilst | Tennessee Titans
Du må nok dele dit man crush på Konz med mig! ;) Jeg tror også han vender tilbage til Wisconsin, men ikke grundet sin skade, men fordi det har Wisconsin spillere det med at gøre.

Personligt har jeg Zeitler som den 3-4 bedste guard i draften, og slet ikke i nærheden af DeCastro. Jeg har DeCastro, Osemele og så Zeitler og Glenn som 3-4. Ved ikke helt om jeg har Glenn og Zeitler eller omvendt.
Personligt mener jeg DeCastro er den bedste guard vi har set college de sidste mange år. Han er uden tvivl den bedste guard jeg har set i college. Zeitler spiller på en linje som kan sende 4 man i NFL, hvis ikke alle 5 plus et par backups. DeCastro spiller med to førsteårs startere på hver side af sig, men gør det bedre end i fjor. Han bliver et bæst, som jeg virkelig håver Titans tager.

Igen, personligt, så har jeg Curry som en 4-3 DE. Jeg ved godt han ikke er så stor, men mener bare ikke hans evner er til at spille rush 'backer. Til gengæld ser jeg ham dog som et stort talent, der kan få succes i flere schemes.

10. december 2011 20:19 | Lars Aanæs | København Ø | New Orleans Saints
1.947 indlæg | 340 emner | 25100 pick point
Personligt så håber jeg at Saints får Brandon Thompson - Clemson i anden runde. Jeg tvivler på at han er ledig, men hold da op hvor kunne jeg godt tænke mig ham som DT hos os :-)

11. december 2011 16:33 | CowboysWitten | Sønderborg | Dallas Cowboys
BD, overhørte en samtale på footballs future om at Konz havde sagt, at det kom an på hvor lang tid hans skade ville holde ham ude, om han ville melde sig i draften. :)

Lars, forstår i hvertfald hvorfor du godt kunne tænke dig ham! men vil give dig ret i, at en spiller som ham ikke bør være ledig når Saints drafter i 2. runde.

13. december 2011 16:45 | CowboysWitten | Sønderborg | Dallas Cowboys
nogen Saints fans der kan give mig et bud på, om New Orleans vil prøve at forlænge Aubrayo Franklin's kontrakt efter sæsonen? :)

13. december 2011 18:52 | Mikkel Kjeldsen | Århus C | Indianapolis Colts
910 indlæg | 70 emner | 26210 pick point
Det kan jeg ikke forestille mig de vil. Han skal i så fald blive markant billigere.
Franklin har ikke kunne overføre sit sublime 2010-spil i 49ers 3-4 til 2011 i Saints 4-3. Om det alene er systemet eller noget andet ved jeg ikke. Saints resigner ham i hvert fald ikke til flere millioner om året.

Saints skal desuden holde på Brees og Colston, så der kommer nok et par cap casualties og der er Franklin en oplagt kandidat.

13. december 2011 19:08 | CowboysWitten | Sønderborg | Dallas Cowboys
håber at de ikke vil i hvertfald.. for uden at have set forfærdelig mange Saints kampe, har jeg også hørt snak om at han skulle have gjort det ret dårligt.

vil gerne se Cowboys forsøge at signe ham i FA. han burde ikke være for dyr, og da hans spil der har fulgt en degrasiv kurve siden han kom ind i Saints 4-3 istedet for 49'ers 3-4, så kunne man måske få en rigtig god spiller for færre penge.
bare at han kan holde et nogenlunde niveau mod løbet ville være okay, for så kunne jeg se Ratliff rotere en del mellem NT og DE. det vil hjælpe Ratliff til at være frisk i 4 quarter og i slutningen af sæsonen. det ses hvert eneste år, hans små cirka 290 lbs kan ikke holde til de double teams fra de tunge drenge i midten hele dagen lang..

det ville i hvertfald også gøre, at Cowboys kan koncentrere sig om CB, OLB og måske interrior line i draften. at lige have det need på D line mindre, ville være godt for Cowboys chancer for næste sæson da man ikke kan forvente at finde en starter til alle de possitioner vi har needs på i draften..

13. december 2011 20:20 | Lars Aanæs | København Ø | New Orleans Saints
1.947 indlæg | 340 emner | 25100 pick point
Forstår godt du vil se ham i Cowboys. Han var jo genial som NT i 49ers, men hos Saints har han hverken kunne bidrage med pass-rush eller stoppe løbet.

Saints forlænger ikke med ham, med mindre han går med til en 2 årig kontrakt til en værdi af $3 millioner. Og det sker næppe med tanke på han ville have en del penge da han forlod 49ers.

12345...18
Du følger ingen debatemner.

Forbundet med facebook

Hvis du allerede har en profil på Firstdown.dk, skal du nu logge ind med dit firstdown.dk brugernavn og password for at vi kan linke dem sammen og du fremover kan logge ind med din facebook konto.

Har du ikke en profil, kan du oprette en her.

Brugernavn

Adgangskode