Paea kan meget vel ende ud som NT. Noget jeg er meget i tvivl om han kan, ja han viste sig utrolig stærk ved Combine. Men alligevel. Hvis Paea skal spille 3-4, tror jeg faktisk jeg ville placere ham som end. Jeg ved ikke hvorfor, det tror jeg bare er mere naturligt for ham.
Endnu et pick til forsvaret. Sheard har virkelig skinnet igennem I Romeus’ fraværd, og det betyder han ryger i 3. runde. Jeg ved ikke hvor vild jeg er med Sheard som OLB, men det tyder på at det er der Bills vil have ham til at spille, og med hans passrushing evner, skal det nok gå godt.
4 round, pick 99 – D.J. Williams, TE
Første offensive valg, bliver et våben til Fitzpatrick. Williams har en god kampvægt, men mangler en ideel højde, men han er overraskende hurtig og adræt. Williams og Shawn Nelson kan blive en god TE tandem for Bills.
Brewer er en meget talentfuld spiller, som kan give Bills linje et løft. Wood har allerede vist talent, nu skal han bare have hjælp. Bliv ikke overrasket hvis Brewer kommer til at starte kampe allerede som rookie.
Den eneste to vejs spiller I Div-1 football, respekt herfra! Marecic er faktisk en fremragende FB, som nok skal få en lang og god karriere i NFL som FB, og ST spiller. Hvilket han også har spillet i college. Han er bedre end de to FB’s der allerede er på rosteren.
Et fantastisk pick! Rigtig, rigtig god værdig i 6. runde, og en glimrende passrusher. Hvis/når Bills kører 4-3 forsvaret, vil Allen være glimrende at have inde. Han er ikke adræt nok til at spille 3-4 OLB, så han skal fungere som ”situational passrusher”.
Endnu et rigtig godt value pick. Hogue kan blive en værdigfuld ST spiller, med henblik på en senere karriere som starter. Han er en god leder type.
En okay draft. Lidt for meget defense, men forsvar vidner som bekendt mesterskaber. Syntes man at Fitzpatrick er deres franchise QB, så skal han have nogle våben. En humørspiller som Lee Evans og så Steve Johnson, er ikke nok. Williams kan hjælpe lidt, men ikke meget.
Havde det ikke været fordi Pierre Allen er 4-3 DE og Bills spiller 3-4, så havde Allen været valget her. Tror ikke Peterson behøver nærmere introduktion. En fantastisk cornerback, og et sjældent talent, som kan gå hen over blive en af de få profiler hos Bills.
Draftens bedste RB ryger til Miami, som pludselig mangler RB’s hvis både Williams og Brown smutter, ja selv hvis en af dem er tilbage, mangler de en seriøs RB. Ingram er en meget komplet runningback, som har draget sammenligninger med HoF Emmitt Smith, dog mest pga. deres fysik er meget ens. Jeg tror ikke Ingrams talent er i den klasse som Smith’s.
Black har gode instinkter og ball skills. Desværre har han ikke nogen optimal størrelse, eller speed. Selvom jeg syntes han ser rigelig hurtig ud på film. Bell er en aldrende herre, og Black ligner hans arvtager.
Den talentfulde, og meget svingende, receiver Tolliver blev valgt af Dolphins. Tolliver er et fysisk pragteksemplar, men som er alt for svingende. Nogen kampe ligner han et 1. runde pick, andre kampe et 6. runde pick. Kan man ændre på det, kan Tolliver bliver rigtig farlig.
Devlin har spillet en udmærket sæson, men hans offseason har ikke været prangende, hvilket har beydet at han falder rimelig langt. Hvis ikke Henne viser niveau kan Devlin meget vel være manden man tror på i Miami. Jeg er overbevist om at Devlin har starter potentiale.
En yderst atletisk TE, som pt. stormer frem på diverse boards. En tidligere basketball spiller, og derfor er relativt rå på en bane. Han har en god fart, og er en receving TE som mangler meget i at blive en god blocker. Hans route-running skal ligeledes forbedres, men han har et stort potentiale, muligvis den TE med mest upside.
Nok en career backup, som skal kæmpe for at få en rosterplads.
Lidt ligesom Taylor, skal Cheta kæmpe for en rosterplads, skal nok forsøge at gøre sig gældende som ST’er.
En god draft, med en del spillere som på længere sigt kan være en gevinst for Dolphins. Ingram vil nok være starter fra uge 1, og Black og Tolliver vil være spillere som vil få spilletid allerede som rookies. Devlin og Thomas er projekter med en masse talent. Et par spillere (Cheta og Taylor) vil bringe noget liv til TC for deres overlevelse.
Selvom han måske ikke gav den bedste value, vil han udfylde deres største need. Han er en fremragende RB, som ikke har haft vildt mange carries hos Alabama, så hans krop er også ”frisk” og klar til NFL. Modsat Spiller (fra Bills) vil Ingram få en central rolle som rookie, og derfor tror jeg han blive en gevinst.
Et solidt valg til Patriots DL. DL er vel det som er Patriots svaghed, og så rutine i forsvaret. Jeg tror Watt kan blive fremragende for Patriots, og de fleste andre 3-4 hold. Deaderick overraskede alt og alle, og skal fortsat have spilletid for at udvikle sig, men tror Watt vinder den duel.
Pouncey skal ikke spille center, hans snaps er alt for ustabile. Med Neal på pension, åbner det et stort hul på en af guardpladserne. Pouncey er nok den mest talentfulde guard, og vil kunne starte fra dag 1. Han vil være en vigtig del af overgangen, fra de rutineret til de unge spillere (kan ikke lige komme i tanke om det specifikke ord, som dækker det)
Et lille reach, men han ville ikke være der ved Patriots næste valg, så et klogt valg. Endnu en af de små nifty recevier typer hos Patriots. Jeg tror han vil passe godt ind på holdet, og tror umiddelbart at han skal få spilletid på trick spil og så som backup for Branch.
Igen et mindre reach. Pinkston har ikke været videre imponerende i sin sidste sæson. Jeg tror ikke på Pinkston som tackle, så skal han i hvert fald trænes en del, så jeg tror han skal være backup for Mankins. Når Mankins så trækker sig, vil Patriots have en spiller som er 100% klar til at overtage.
Jeg er personligt vild med Rodgers, og tror på han kan få en god karriere, så længe han bliver brugt rigtigt. Jeg er overbevist om at Bellichick ved hvordan Rodgers skal bruges, og ikke bruges. Han vil primært fungere som 3rd down back, og så give Woodhead en større rolle i angrebet.
Herzlich har ikke været den samme siden han overkom kræft. Men han er stadig rigtig god, jeg tænkte faktisk på ham tidligere i dag, og overbeviste mig selv om at ikke skal bruge mere end et par måneder på træningslokalerne, før han har den fysik han havde inden sygdommen. Han kan blive et steal for Patriots, derudover er han en klog spiller.
Endnu en spiller til generationskiftet. Guy er en meget komplet, som sjældent tilrækker sig den store opmærksomhed. Han er sjældent flashy, men han er virkelig stabil, og det er stabilt på et højt niveau.
En rå cornerback, men det ændrer ikke på at han med den rette træning vil kunne blive en glimrende cornerback. Han skal primært spille ST, men om nogle år, vil han kunne være en glimrende cornerback.
En glimrende value pick. Endnu et pick til den aldrende OL, som star overfor et generations skifte, og jeg tror faktisk Reid kunne blive en fremtidig RT på den linje. Watch out for Jah Reid in 2 years, you heard hear first!
En rigtig god draft, som jeg tror vil hjælpe Brady og co., med deres fjerde ring inden alle de ”gamle” spillere bliver pensioneret. Jeg tror Watt, Pouncey, Young og Herzlich alle er spillere, som på den ene eller anden måde vil sætte sit præg på Patriots 2011 sæson. Reid, Pinkston og Rogers er spillere som jeg tror kan blive god spillere, så længe de får den rigtige træning. Guy is just the guy. Han bliver en habil backup.
Han gav fremragende værdi, samt han dækkede et vigtigt need. Jeg tror at Watt vil få fantastiske arbejdsforhold med Wilfork som sin sidemand på linjen. 3 OL vs. Wilfork og Watt, den burde Wilfork og Watt vinde i langt de fleste tilfælde. The W’s are coming!
I praksis giver dette pick meget god mening, Jets mangler en ung passrusher, og Houston er en ung passrusher. Men Houston har endnu ikke vist han kan spille med hænderne i jorden som en DE, men samtidig er hans coverage evner ringe som LB. Hvis Houston skal blive god, skal han spille OLB helt oppe ved LoS, og så passrushe på langt de fleste snaps.
Jenkins er mere eller mindre altid skadet, og Ellis ligner i høj grad en ung Jenkins. Deres forcer på banen er ens, deres job er det samme. Eneste forskel er alderen, og skadeshistorikken. Om Ellis talent rækker til Jenkins niveau, må tiden vise.
Et talent, som ikke skal starte nu. Men om nogle kan Ducasse og Schilling være en af NFL’s bedste guard tandems. Schilling bliver meget overset, hvilket er synd for ham, for han har et stort talent. Måske ikke det mest pressende need, men det kan forsvares.
En af de – efterhånden – mange gode safeties som kan erhverves i de senere runder. Johnson har starter potentiale, og Leonhard kan meget nemt blive hans offer. Dog ikke endnu, men Leonhard vs. Johnson i Jets training camp i sommeren 2012 vil blive spændene.
Kellen Clemens er ikke nogen stabil backup QB, og Erik Ainge tager for mange stoffer til at være en sikker backup. Valget falder så på den kloge, og virkelig godt coached QB fra Alabama. McElroy er vokset op i en football familie, og han ved utrolig meget. Han vil ikke vinde kampe for Jets, men han vil sørger for det ikke er angrebets skyld at de taber.
Endnu en college DE, som nok ender som NFL OLB. Jeg tror ikke på den vilde impact fra Matthews, grundet Houston. Han skal nok være at finde på rosteren, men primært som backup.
Egentlig underligt at 4 ud af 6 picks går til Jets’ stærke forsvar. Men det er et aldrende forsvar, så den vej rundt giver det fint mening. Jeg ville nok godt have set en TE eller en WR igennem draften, men det er vel en smagssag? Houston og Ellis tror jeg vi ville se meget til.
I et 3-4 forsvar, er NT ufattelig vigtig. Jets har mistet deres anker de seneste to sæsoner, med Ellis vil de have en kvalificeret arvtager. Nu hvor Jenkins ikke er i Jets mere, så vil Ellis få mere spilletid som rookie.
Selvom deres quarterback situation er uklar valgte Bengals at hente en receiver ind. Man valgte A.J. Green frem for Julius Jones. Med Green på holdet har man nu flere gode unge talentfulde receivere i stalden, da man også har Jerome Simpson, Andre Caldwell og Jordan Shipley.
2 round, pick 35 – Aaron Williams, CB
Bengals har problemer i deres secondary hvor safetyen er et stort problem. Samtidig er holdet ikke særlig solidt besat på cornerback pladsen og derfor giver valget af Aaron Williams meget mening her.
3 round, pick 66 – Colin Kaepernick, QB
Som nævnt så er Bengals' quarterback situation meget uklar. Derfor valgte man at hente Colin Kaepernick ind i tredje runde. Kaepernick har talentet til at blive en starter i NFL, men han er ikke klar fra første kamp.
4 round, pick 100 – Lee Ziemba, T/G
Bengals har været hårdt plaget af skader på tackle positionerne de sidste par år, og derfor har man brug for bredde. Lee Ziemba kan også starte som guard hvis det er mere behov for det.
5 round, pick 131 – Kristofer O´Dowd, C
Endnu mere hjælp til den offensive linie. Selvom O´Dowd har spillet center hele sin college karriere, så vil han kunne gå ud og dække pladsen som guard hos Bengals.
6 round, pick 162 – Taiwan Jones, RB
Cedric Benson er et stort spørgsmålstegn næste år og Bernard Scott har ikke fysikken til at være starter. Derfor forsøger Bengals at finde en running back der har potentialet til at blive en starter. Det har Taiwan Jones.
7 round, pick 196 – Jeremy Kerley, WR
Selvom man var godt besat på wide receiver pladsen, valget Bengals at tage den bedste spiller til rådighed. Dermed har man også Jeremy Kerley på sin roster næste år.
Draft Grade: B+
Bengals har hentet forstærkninger ind, men der er spørgsmålstegn ved mange af spillerne. Aaron Williams bliver diskuteret om han har hurtigheden til at spille cornerback mens Colin Kaepernick ikke skal starte de første par år. Draften vil kunne, på langt sigt, være en forbedring af Bengals holdet, men lige her og nu er det svært at se de store forbedringer.
Best pick:
WR A.J. Green:
Selvom man er godt besat på receiver pladsen er A.J. Green det bedste pick som Cincinnati Bengals har leveret. Green har potentialet til at udvikle sig til en stjerne receiver. Nu mangler de bare at finde ud af, hvem der skal kaste boldene til ham.
Baltimore Ravens:
1 round, pick 26 – Cameron Heyward, DE
Ravens vælger at give Ngata bedre arbejdsforhold på linjen, ved at hente den talentfulde Heyward. Ngata, Heyward, Redding, Kelly og – til tider – Mount Cody, har Ravens en rigtig god defensiv linje, og den burde give bedre muligheder for deres secondary, som har været meget udskilt.
2. round, pick 58 – Randall Cobb, WR
Cobb er en playmaker, og minder meget om McClouster fra 2010 draften. Cobb vil formentlig gå direkte ind i slotten, med Mason og Boldin på ydersiderne. Cobb bliver også Ravens dybe trussel, og en spiller som også vil gavne i return spillet.
3 round, pick 90 – Chimdi Chekwa, CB
Så kom forstærkningen til deres secondary. Chekwa har talent men skal nok forvente kun at spille nickel og dime i starten af sin karriere, og så med tiden bliver en starter.
4 round, pick 122 – Chris Carter, LB
Endnu en spiller til forsvaret. Carter er en fremragende linebacker, i hvert fald når det gælder passrush. Måske er det et tegn til Kindle om, at man ikke tror særlig meget på hans recovering?
6 round, pick 186 – Delone Carter, RB
Selv med Rice og McClain valgte Ravens den meget talentfulde runningback Carter. Hans primære rolle bliver som backup til Rice, og så håbe på at gøre det godt når han får chancen, så han kan få flere carries.
7 round, pick 214 – Adrien Mouton, LB
Endnu en defensive spiller. Han bliver nok aldrig mere end en ST spiller, og en fornuftig backup for Ravens. Han har spillet OLB for Michigan, men vil blive en backup for ILB, hvis han klarer roster cuttet.
7 round, pick 217 – Jarriel King, G/T
Jeg har ikke den store tiltro til King, og tror ikke han bliver mere end camp fodder. Allerhøjest en guard backup og ST spiller.
Draft Grade: A
Ravens har ikke mange huller der skal fyldes, i Cobb fik de eksplosiv receiver, hvilket jeg syntes de har manglet. Samt en masse ungt blod til deres aldrende forsvar. Heyward kan lære meget af Ngata og Redding, og blive en rigtig gode DE. Chekwa har masser af potentiale, hvilket også kan siges om Delone Carter. Chris Carter tror jeg bliver en af de helt store overraskelser i år.
Best Pick:
WR Randall Cobb
Det kan godt være at Heyward var top valget, men Cobb vil tilføre Ravens angreb noget eksplosivt, som de har manglet. Han er den ting deres angreb mangler for at jeg vil kalde det komplet. Han kan skabe noget på egen hånd, eller gå dybt, samt trick spil.
Cleveland Browns:
1 round, pick 6 – Marcell Darues, DL
Browns er ved at installere et nyt 4-3 forsvar, og et godt 4-3 forsvar, kræver en god DL. Dareus bliver Shurmur’s første skridt i nærheden af den gode linje. Han er en fremragende runstopper, men kan også jagte quarterbacken, noget han ikke har kunnet vise hos Alabama.
2 round, pick 37 – Jon Baldwin, WR
Baldwin vil allerede som rookie få en fremtræden rolle hos Browns. Han vil sammen med Massaqoui blive McCoy’s foretrukne mål. Baldwin er lidt et high risk – high reward pick. Jeg tror på han nok skal blive en stor gevinst for Browns, og specielt McCoy.
3. round, pick 70 – Sam Acho, DE/LB
Acho bliver efterhånden mest projekteret som en LB, men Browns tager chancen og bruger ham som DE, præcis som han gjorde for Texas. Han har ikke nogen optimal vægt, men viste under Combinen fantastiske atletiske evner, og vil kunne blive en god speedrusher.
4 round, pick 101 – Zach Hurd, OL
Et projekt som skal være backup i starten, og så kæmpe sig til en starterplads. Hurd har potentiale til at blive starter i NFL, men det bliver næppe de første par år.
5 round, pick 134 – Joe Lefeged, S
Lefeged er en leder, noget som Browns sagtens vil kunne bruge. TJ Ward viste sig som en yderst talentfuld spiller, selvom jeg syntes han skal flyttes til SS. Ward viste stort talent, mens Elam var middelmådig. Det er Elams plads som Lefeged skal håbe på at overtage.
6 round, pick 163 – Jordan Cameron, TE
Med den aldrende Watson som starter, og hans backups er ikke noget at råbe hurra over. Man håber så i Browns, at den atletiske Cameron vil kunne blive en ok lappe løsning indtil man finder en ung solid starter.
6 round, pick 165 – Josh Bynes, LB
Man ved aldrig helt hvor man har D’Qwell Jackson, så en ung potentiel starter var noget Browns gik efter i draften. Valget faldte på Auburns helt store leder, og meget undervurderet LB. Jeg tror Bynes har starter potentiale, selvom det nok ikke blive de første par år.
Draft Grade: B
En draft fyldt med talentfulde spillere, dog er der ikke mange af dem der vil kunne gavne holdet allerede i 2011. Dareus tror jeg bliver et bæst i NFL, og et fantastisk pick for Browns. Baldwin er en af de receivere i år, med absolut mest upside. Der er flere huller på holdet som mangler at blive lukket, bl.a. TE og OL. Lefeged og Bynes tror jeg kan blive gode startere i fremtiden.
Pittsburgh Steelers
1 round, pick 31 – Jimmy Smith, CB
Steelers’ forsvar så ikke prangende ud imod Packers i SB, så de vælger den yderst talentfulde Smith, som dog har nogle character issues, men jeg tror ikke de er værre end Tomlins kan få rettet op på dem. Smith kan blive en af de helt store cornerbacks, men skal rettes til.
2 round, pick 63 – Demarcus Love, OL
Det andet at Steelers’ helt store needs, var OL. Love har fleksibiliteten til at spille flere pladser på linjen, men jeg tror han skal sætte sig på en af guard pladserne. Ham og Pouncey kan blive starten på en rigtig god interior line for Pittsburgh. Tror Love får en starter plads allerede i løbet af sin rookie sæson.
3 round, pick 95 – Kelvin Sheppard, LB
Farrior holder ikke meget længere, og Sheppard har talentet til at blive en god arvtager. Han er en fantastisk leder, og en fremragende spiller. Han vil primært være backup i år, og så vil han overtage fra Farrior, som jeg tror trækker sig efter 2011 sæsonen. Timmons og Sheppard kan blive en rigtig god akse hos Steelers.
4 round, pick 127 – Deunta Williams, S
Williams faldt overraskende langt, også selvom han har brækket armen. Ryan Clark er en godkendt starter, men man sagtens finde en bedre safety end ham. Williams har et stort potentiale, vil med tiden kunne blive en glimrende makker med Polamalu .
5 round, pick 159 – Thomas Keiser, DE/OLB
Keiser er en ren passrusher, som vil blive backup indtil Harrison trækker sig tilbage, hvilket godt kan tage noget tid. Jeg kan ikke se andre måder hvorpå Keiser skulle få spilletid. En talentfuld spiller uden tvivl, men der er ikke plads til ham på nuværende tidspunkt.
6 round, pick 191 – Anthony Gray, NT
Endelig noget DL. Gray er af nogen blevet kaldt “a smaller Casey Hampton”, hvilket jeg er uenig i. Ja, de har lidt samme spillestil, men han har væsentlig mindre talent en Hampton. Gray kan blive en god rotationsspiller, og backup for Steelers, mere tror jeg ikke han bliver.
7 round, pick 220 – Andre Smith, TE
Steelers tager den meget talentfulde Smith i 7. runde, og jeg tror de vil blive meget glade for ham i Pittsburgh. Smith tror jeg vil få en roster plads, grundet sine fremragende blocking evner, samt han er et godt redzone våben. Jeg er overbevist om at han med tiden vil overtage Spaeth’s plads, som 2nd string TE.
De største huller på holdet blev løst, og har gjort at Steelers fortsat kan betragtes som SB contenders. Dog syntes jeg de skulle have valgt noget DL højere, da alle – minus Ziggy Hood – deres DL spillere er over 30, så de skal bruge nogle unge gutter. Der er et par stykker som får nogle år til at vise hvad de kan, mens andre nok vil blive kastet i ilden som rookie.
Best Pick:
CB Jimmy Smith
Selvom Smith har nogle character issues, så har han et fantastisk stort talent, som ikke burde være ledigt ved 31#. Hans issues er ikk større end, Tomlin burde kunne kontrollere dem. Vi så til SB hvor meget Steelers mangler DB’s, og Smith kan hjælpe dem et langt stykke af vejen.
__________________________________________________________________________________
AFC South
Houston Texans:
1 round, pick 11 – Prince Amukamura, CB
Houston Texans valgte forståeligt nok at forstærke deres pass-defense med en af draftens bedste cornerbacks i år. Sikkert og stabilt valg af Texans.
2 round, pick 42 – DeAndre McDaniel, SS
Et noget overraskende pick af Texans som valgte safetyen DeAndre McDaniel i toppen af anden runde. McDaniel skal afløse Bernard Pollard, men det er noget af et reach.
3 round, pick 73 – Marvin Austin, DT
Marvin Austin det var forventet at Austin ville ryge til et 4-3 forsvar, men Texans forsøger at omdanne ham til en nose tackle i et 3-4 forsvar. Et spændende valg, men langt fra et sikkert valg.
4 round, pick 104 – Cortez Allen, CB
Texans var langt fra færdige med at forstærke deres forsvar og valgte igen i fjerde runde en cornerback. Cortez Allen har potentiale til at kunne blive et steal her.
5 round, pick 135 – Ross Homan, OLB
Texans mangler 3-4 mandskab, og specielt deres pass-rush fra linebackerne kan blive spændende at se, om de når deres potentiale. Her er Homan hentet ind som gardering.
6 round, pick 173 – Chris Culliver, FS
Endnu en defensiv spiller til Texans som med Chris Culliver nu har masser af spiller til deres secondary.
7 round, pick 203 – Jason Kelce, G/C
Jason Kelce skal bruges som backup på interior linien.
Draft Grade: C+
Selvom Houston Texans har fået forstærket deres defense, så er de fleste spillere enten taget for højt til deres værdi eller spillere som ikke er klar til at bidrage i år. Draften kan, på længere sigt, vise sig at være god, men det kræver at spillere som Marvin Austin og DeAndre McDaniel slår igennem.
Best pick:
CB Prince Amukamara:
Prince Amukamara er klart Houston Texans' bedste pick. En af de bedste corners i år kan blive en gevinst fra starten og giver dermed Texans en lovende cornerback duo.
Indianapolis Colts:
1 round, pick 22 – Anthony Castanzo, OT
Colts ville forstærke den offensive linie hvor der er mange spørgsmålstegn for tiden og valget stod mellem Anthony Castonzo eller Tyron Smith. Valget faldt på først nævnte og det giver mere bredde da Castonzo i nødstilfælde kan gå ind og agere guard.
2 round, pick 53 – Leonard Hankerson, WR
Peyton Manning kan få næsten enhver receiver til at se god ud. Derfor bliver det også spændende at se hvad Hankerson som kommer fra Miami og er udset til at være Reggie Wayne's afløser. Han er et steal i bunden af anden runde, og udfylder et need hos Colts.
3 round, pick 87 – John Moffitt, G/C
Colts valgte fornuftigt nok at give holdets offensive linie endnu mere beskyttelse. Man har set utrolig ringe ud på guard pladsen i år og holdets center er ved at være i sin karriere's efterår.
4 round, pick 118 – Tyler Sash, S
Colts har efter mange skader skilt sig af med Bob Sanders. Hans afløser skulle findes og da Tyler Sash var ledig i fjerde runde slog de til. Han er en af de mange steals i årets draft, og han kan nemt blive en succes for Colts allerede som rookie.
5 round, pick 149 – Terrell McClain, DT
Colts har til tider problemer med at lukke ned for løbet og dermed skulle den defensive linie også have hjælp i årets draft. McClain giver god dybde her.
6 round, pick 183 – Chris Neild, DT
Colts ville være godt besat på defensiv tackle positionen hos deres 4-3 forsvar og dermed havde man brug for endnu en defensiv tackle.
7 round, pick 213 – Scott Lutrus, LB
En plads hvor Colts var hårdt ramt af skader sidste år var på linebacker positionen. Scott Lutrus giver bredde der og er samtidig en god special team spiller.
Det var en meget fornuftigt draft i år for Colts som gør dem til Super Bowl udfordre de næste mange år. Holdet har givet deres offensiv linie nyt blod, og dermed vil Peyton Manning være godt beskyttet fremover. Holdet har samtidig også forstærket deres forsvar så de står klar til at klare de fleste skader som der ville komme næste år.
Best pick:
WR Leonard Hankerson:
Med Austin Collie mange hjernerystelser sidste år og Reggie Wayne's alder in mente havde Colts brug for forbedring på receiver pladsen. Hankerson er et steal i bunden af anden runde og udgør bestemt et af holdets needs.
Jacksonville Jaguars:
1 round, pick 16 – Adrian Clayborn, DE
Det var aldrig nogen hemmelighed at Jaguars jagtede en ny pass-rusher og med Clayborn har de fået ham. Jaguars har store problemer med at ligge pres på modstandernes quarterback og derfor var valget det mest logiske.
2 round, pick 49 – Martez Wilson, ILB
Martez Wilson faldt helt til Jaguars andet runde valg i draften. Med Wilson på holdets kan man vælge at bruge ham som outside linebacker eller rykke Kirk Morrison derud. Opfylder et af holdets need og har god værdi.
3 round, pick 80 – Jernell Jerrigan, WR
David Garrard har ikke så mange hænder at kaste efter og derfor skulle der også en receiver på bordet. Jaguars var heldige at Jerrigan faldt ned til dem, og nu bør Garrard have bedre vilkår næste sæson.
4 round, pick 113 – Robert Sands, S
Holdets defense har to store mangler. Et af pass-rush som nævnt tidligere og noget andet er pass-defense. Robert Sands er en safety som både kan agere strong og free safety. Et stort need er opfyldt med dette valg.
4 round, pick 120 – Andy Dalton, QB
David Garrard er ikke ung meget længere og er aldrig blevet en Pro Bowler. Dermed skulle man finde en ung quarterback som man kunne køre i scene til at overtage, og med Andy Dalton ledig så sent var dette valg logisk.
5 round, pick 144 – Curtis Marsh, CB
Som nævnt har holdet svagheder i deres pass-defense. Dermed valgte man også at hente en cornerback ind på holdet. Curtis Marsh er en spiller der passer Jaguars godt.
6 round, pick 177 – Alex Green, RB
Man kan aldrig have for mange gode running backs. Da Maurice Jones-Drew gik ned så man tydeligt at Jaguars manglede noget. Det håber man på, at Alex Green kan tilføre holdet.
7 round, pick 221 – D.J. Young, OT
Jaguars endte med to quarterbacks på injured reserve og derfor var det oplagt at forstærke den offensive linie.
Alt i alt har Jaguars formået at udfylde mange af deres needs i årets draft samt fundet spillere med god værdi. Flere af spillerne vil allerede i sin rookie sæson kunne gå ind og være en del af holdet som startere.
Best pick:
DE Adrian Clayborn:
Jaguars største mangel sidste år var uden tvivl deres dårlige pass-rush. Med Adrian Clayborn har man fundet en mand som vil kunne fungere i deres 4-3 forsvar og dermed er en vigtig brik i deres forsøg på at besejre Indianapolis Colts.
Tennessee Titans:
1 round, pick 8 – Blaine Gabbert, QB
Med Vince Young tiden færdig i Tennessee var quarterback et meget nødvendigt mål i år for Titans. Da de fik muligheden for at drafte første gang var der endnu ingen quarterbacks taget, og det tillod dem at tage den bedste quarterback i draften.
2 round, pick 39 – Stefen Wiesniewski, G/C
På trods af en running back ved navn Chris Johnson så er Titans interior linie utrolig ringe. Det har man forsøgt at ændre med tilgangen af Stefen Wiesniewski som både kan spille center og guard for Titans.
3 round, pick 77 – Allen Bailey, DE
Jason Babin er formentlig fortid hos Tennessee Titans og man havde dermed brug for en afløser. Meget overraskende faldt Allen Bailey helt til tredje runde og Titans slog til uden at tvivle et sekund.
4 round, pick 108 – Jaiquawn Jarrett, S
Selvom Titans ikke har det største need på safety pladserne valgte man at tage Jaiquawn Jarrett i fjerde runde. Jarrett har ganske god værdi her, og kan blive en vigtig tilføjelse på special team.
5 round, pick 139 – Bilal Powell, RB
Udover Chris Johnson er det svært at finde kvaliteten hos Titans' running backs. Man håber dermed at Bilal Powell kan udvikle sig til en værdifuld backup.
6 round, pick 170 – Buster Skrine, CB
Buster Skrine minder på mange måder om holdets egen Cortland Finnegan. Han har en psyke som kan gøre ham til en god nickelback i fremtiden.
7 round, pick 201 – Mike Mohamed, LB
Mike Mohamed kan spille på både outside og inside linebacker i Titans 4-3 forsvar. Hvis han formår at tage noget vægt på og samtidig blive en mere klog spiller kan Titans have scoret sig årets steal her.
Generelt set har Titans forstærket sig på nogle vigtige positioner, men der kommer formentlig til at gå nogle år før man ser resultatet. Holdets har deres nye franchise quarterback men mangler bredde på flere afgørende positioner som defensiv tackle og den offensive linie.
Best pick:
DE Allen Bailey:
Titans havde hårdt brug for en pass-rusher og ham fandt de i draften. Allen Bailey faldt hele vejen ned til tredje runde. Udover at have fantastisk værdi her, så har han også udfyldt et af holdets største need.
________________________________________________________________________________
AFC West:
Denver Broncos
1 round, pick 2 – Da’Quan Bowers, DE
Det ser ud til at Broncos er på vej til et 4-3 forsvar, og vælger at forstærke deres linje med Bowers. Dumervil og Bowers vil blive en skræmmende duo i NFL. Et godt forsvar kræver en god linje, og Broncos er godt på vej med Bowers og Dumervil, selvom jeg nok havde prioteret lidt anderledes.
2 round, pick 36 – Rahim Moore, S
Hill burde ikke være startende safety i NFL, men det er han. Med dette pick, forventer jeg at Dawkins ryger over som SS og så kan Moore starte som rookie. Moore giver Broncos en ballhawking safety, som vil kunne lave mange turnovers for dem, hvilket man ikke kan sige de gjorde i år.
2 round, pick 46 – Drake Nevis, DT
Endnu et pick til deres defense, og et godt pick! Nevis har fremragende værdi midt i 2. runde, og udfylder et stort need for Broncos. De var næstsidst imod løbet i år, og Nevis vil uden tvivl hjælpe dem på det område. En god allround tackle, som vil kunne passrushe, men også stoppe løbet.
3 round, pick 67 – Casey Matthews, LB
Et mindre reach, men man følte i Broncos lejren at Matthews var manden der skulle lede deres forsvar i fremtiden. Matthews er ikke ligeså atletiske eller mobil som sin bror, men han er en større leder, som er god imod løbet og fornuftig i opdækningen. Matthews bliver ikke nogen gevinst allerede i år, men om et par år, så tror jeg Broncos er glade for dette pick.
6 round, pick 194 – Steven Friday, DE/OLB
Et kæmpe steal! Havde det ikke været for Fridays alder, ville jeg ikke tøve med at kalde ham et 3. runde pick! Fremragende speedrusher som, kan spille både 4-3 og 3-4. Han har spillet 4-3 end hos Virginia Tech, men jeg tror han vil være væsentlig bedre som edgerusher hos et 3-4 forsvar.
Det ser ud til at Broncos mente at forsvaret var den helt store svaghed, og valgte derfor kun defensive spillere. Alle er spillere jeg tror vil få pænt med spilletid allerede som rookies, især Moore og Bowers, tror jeg vil gøre en forskel som rookies. Syntes der mangler noget offense, en TE, en RB til at komplimentere Moreno, ville jeg gerne have set. Men nu skal det huskes at Broncos ikke havde særlig mange picks at arbejde med.
Best Pick:
DT Drake Nevis
Han vil udfylde Broncos – måske? – største hul. Derudover gav han fremragende værdi midt i 2. runde, og så bliver tingende ikke meget bedre, vel? Jeg tror ikke der vil gå meget at TC før Nevis er startende DT, og det vil han være længe for Broncos.
Kansas City Chiefs:
1 round, pick 21 – Aldon Smith, DE/OLB
Der er vel ingen tvivl om at Smith vil danne en farlig passrush duo med Hali? Modsat så mange andre, så tror jeg ikke 3-4 OLB er det optimale for Smith. Kan sagtens forstå valget, for Hali mangler noget seriøst hjælp, men tror bare ikke at Smith bliver en ligeså stor hjælp som man kunne håbe. Ingen tvivl om at Smith er yderst atletisk, og en fremragende passrusher, og giver rigtig god værdi ved #21.
2 round, pick 55 – Jerrell Powe, NT
Chiefs ville meget gerne have haft en NT i første runde, men følte ikke at der var nogen som kunne bruges. I anden runde ledte man stadig efter en NT, og valgte så Powe. Powe er en space-eater, som skal hjælpe Hali og Smith. Chiefs angreb viste sig rigtig gode sidste år, mens forsvaret haltede, og derfor går endnu et pick til forsvaret.
3 round, pick 86 – Greg Little, WR
Første pick til angrebet går til at give Charles/Jones bedre arbejdsvilkår, og give Cassel flere våben. McClouster, Bowe og Little vil blive en fantastisk farlig trio i fremtiden, og så lidt af Chambers’ rutine ind over, og så har Chiefs et ganske farligt angreb.
4 round, pick 117 – Tim Barnes, OC
Wiegmann er ved at nærme sig Methusalems alder, derfor skal der nyt blod til. Valget falder på talentfulde Tim Barnes fra Missouri. Jeg tvivler på at Barnes går ind som starter allerede som rookie, men han vil bestemt være en bestemt kandidat til starterjobbet i 2012.
5 round, pick 137 – Marcus Gilchrist, CB
En spiller til Chiefs utrolig talentfulde secondary. Gilchrist skal kæmpe om spilletid som nickel eller dime, ellers skal han håbe på en skade til en af starterne. Ellers tror jeg ikke han vil få særlig meget spilletid. Men om nogle år vil han måske kunne gøre sig gældende.
6 round, pick 182 – Marcus Hairston
Fremragende værdi for Hairston. Uden tvivl en dybde spiller, men han har potentiale til at blive starter på lang sigt. Ellers tror jeg han vil kunne gøre sig som en god backup for starterne.
7 round, pick 212 – Jamie Harper, RB
Den tredje Clemson Tiger i træk, og endnu en som vil give god dybde. Fremragende værdi, og vil blive en god 3rd stringer, med potentiale til at overtage fra Thomas Jones og spille anden violin for Jamaal Charles.
Egentlig en meget god draft, som vil bygge videre på det gode fundament som Chiefs selv skabte i år. De tilføjer endnu et våben til Cassel, give OL noget ungdom, samt endnu en change-of-pace back. Derudover har de løst de to største huller på forsvaret, og jeg regner med at se nogle gode præstationer fra Smith og Powe som rookies.
Best Pick:
DE/OLB Aldon Smith
Selvom jeg endnu ikke er helt solgt på idéen med Smith som linebacker, så tror jeg hans atletiske evner er for gode til at han skuffer. Han vil give Chiefs en passrush duo med Lamarr Woodley og James Harrison potentiale. Derudover gav han fremragende værdi ved #21.
Oakland Raiders:
2 round, pick 48 – Marcus Cannon, G/T
Raiders første pick går til OL, så de nu råder over et par talentfulde spillere på den linje, Bruce Campbell, Jared Veldheer og nu Cannon. Cannon kan gå direkte ind som starter på guard en afguard pladserne. Han er for stor til at spille tackle, men med det rigtig træningsprogram kan han måske blive tackle. Jeg ville dog ikke tage chancen, og lader ham forblive guard.
3 round, pick 81 – Clint Boling, G
Endnu et pick til deres OL. Boling giver rigtig god værdi, og vil et år bag en erfaren spiller, kunne blive en rigtig god guard. Måske endda starter i løbet af sin rookie sæson, idet Raiders har en af de mere tvivlsomme OL’s.
4 round, pick 112 – DeMarcus Van Dyke, CB
En yderst talentfuld cornerback, som dog er alt for lille. Hans 165lbs er vægten på en senior i high school, ikke en senior i college. Selvom han er blandt de lettere, kan man ikke tage hans talent fra ham. Van Dyke er et fremragende talent, som jeg tror vil kunne blive rigtig god i NFL.
5 round, pick 145 – Jake Kirkpatrick, OC
Det kan godt være at Raiders’ OL ikke har været særlig god men 3 ud af de 4 første picks til OL, det er nok lige i overkanten. Men, men, men. Kirkpatrick er stort center talent, som i min bog er draftens tredje bedste center. God værdi i 5. runde, og da han kender Cannon fra TCU, tror jeg ham og Cannon kan blive en god duo meget tidligt i karrieren.
6 round, pick 176 – Chris L. Rucker, DB
Rucker er en af mine yndlingssleepers, og jeg er meget overrasket over han var ledig midt i 6. runde. Han har kun spillet corner for Michigan State, men har størrelsen og fysikken til at spille FS, og derfor ligner han lidt en spiller, som kommer til at spille hvor der bliver brug for ham – en god ST spiller i øvrigt.
7 round, pick 208 – Mario Harvey, LB
Igen, fremragende værdi, og en sleeper man skal holde øje med! Harvey har ikke nogen optimal størrelse for en LB, men har gode instinkter og er rigtig god imod løbet. Jeg ser ham dog kun som ST spiller og backup, i hvert fald i starten af hans karriere.
Draft Grade: C+
En meget OL fikseret draft, hvilket jeg på sin vis kan forstå, og så alligevel ikke. Der er andre postioner, som jeg mener burde være forstærket i stedet. En anden TE, hvis Miller bliver skadet ser deres TE situation meget sort ud og så en edgerusher. Dog slutter den af med to rigtig gode value picks, og to meget talentfulde spillere.
Best Pick:
LB Mario Harvey
En meget svær beslutning, men i sidste ende tror jeg så meget på Harvey, at han bliver valget her. Rigtig, rigtig god value og en fantastisk upside. Han er rå, men jeg tror på en god karriere for Harvey i NFL.
San Diego Chargers:
1 round, pick 18 – Corey Liuget, DE/DT
Et at de picks jeg glæder mig til at se hvordan ender. Jeg tror ikke Liuget har størrelsen til at spille NT, og jeg glæder mig til at se om han har evnerne til at spille DE. Et godt pick som burde kunne give dem en hjælpende hånd på linjen, et sted Chargers ikke har været gode nok. Jeg kan godt lide Liuget’s energi og motor på banen, noget som vil gavne Chargers i 4. quarter.
2 round, pick 50 – Curtis Brown, CB
Et godt pick for Chargers. Brown minder meget om Quentin Jammer, lidt tyndere men hurtigere, og langt mere atletisk. Det er ikke fordi CB positionen er den hvor Chargers er dybest, og jeg tror at Brown ender ud som nickel. Et godt value pick, som også dækker et need.
2 round, pick 61 – Greg Jones, LB
Jones er uden tvivl en af mine yndlings spillere i årets draft, så alene derfor Chargers lidt bonus point fra mig. Nogen ser Jones som en WLB andre ILB, jeg ville personligt beholde ham som ILB. Hans instinkter og evner imod løbet af fremragende, men igen hans størrelse kan blive en hindring.
3 round, pick 82 – Orlando Franklin, G/T
Endnu et need pick, og så en talentfuld spiller. Franklin vil om nogle år, kunne være en af de bærende kræfter på Chargers OL. Jeg tror han skal spille guard, selvom han har spillet tackle hos Miami. Måske overtager han fra Dielman om nogle år.
3 round, pick 89 – Austin Pettis, WR
Pettis var Kellen Moores sikre våben, og Rivers skal bruge ham på samme måde. Han skal ikke ned og løbe dybt, men han kan blive vigtig på de korte kast. Igen, en spiller der giver god værdi, og samtidig giver god mening.
6 round, pick 178 – Noel Devine, RB
En bedre udgave af Sproles, vil jeg næsten sige. Han løb 4.26 til sin Pro Day, og så er han meget svær at fange i open field. Jeg er nok en af de få, som tror at Devine kan klare det i NFL, ikke som fast starter, men som en del af et 1-2-punch.
Alt i alt en god draft. God værdi ved de fleste picks, og alle sammen er nogle som vil hjælpe Chargers til at blive Super Bowls contenders igen. De første 3 picks er spillere jeg tror vil få en impact som rookies. Devine og Franklin er spillere som jeg tror vil overtage, for Dielman og Sproles, og gøre det lige så godt.
Best Pick:
LB Greg Jones
Jones vil kunne gå ind som starter, enten som ILB eller modsat Phillips, hvis det er der Chargers mener han passer ind. Jones leder evner og instinkter, gør ham til en spiller som er sværd at holde af banen.
New York Giants valgte at forstærke deres linebacker korps, som har set svingende ud siden de vandt Super Bowl. Efter sigende stod valget mellem Ayers og en offensiv liniemand. Spørgsmålet er om de tog det rigtige valg.
2 round, pick 52 – Joseph Barksdale, OT
Da de ikke fik en tackle i første runde valgte Giants i stedet at tage en i anden runde. Joseph Barksdale har masser af upside, og efter lidt læretid kan han blive en gevinst for Giants.
3 round, pick 83 – Jordan Todman, RB
Ahmad Bradshaw har skadeproblemer og Brandon Jacobs virker utilfreds med rollen som backup. Giants gardere sig for fremtiden ved at tage Jordan Todman i tredje runde hvor der var god værdi.
4 round, pick 116 – Darius Morris, G/T
Endnu engang valgte Giants at forstærke den offensive linie. Darius Morris kan både agere tackle og guard.
6 round, pick 180 – Vincent Brown, WR
Steve Smith spiller formentlig ikke næste år, og mens både Hakeem Nicks og Mario Manningham ofte plejer skader har Eli Manning det svært. Vincent Brown blev taget i sjette runde og kan meget nemt blive et mega steal.
7 round, pick 210 – Mark LeGree, FS
Giants havde ikke den bedste safety duo i ligaen sidste år, og dermed valgte man til sidst at forbedre den med Mark LeGree.
Draft Grade: C
Selvom man har fået nogle talentfulde spillere i løbet af draften, så star det klart, at Giants ikke er blandt de hold der har fået nok forbedringer i år, I forhold til deres ringe spil sidste sæson. Man skal håbe at en spiller som Vincent Brown allerede i sit første år er klar til at tage ansvar, ellers kan det se sort ud.
Best pick:
OLB Akeem Ayers:
New York Giants’ bedste pick var linebackeren Akeem Ayers. Ayers er den eneste som allerede i år kan gå ind og være starteren på Giants holdet.
Philadelphia Eagles:
1 round, pick 23 – Tyron Smith, OT
Eagles har en meget vildløbende quarterback ved navn Michael Vick. Man har behov for at beskytte ham bedre og derfor valgte Eagles at tage Tyron Smith da han var til rådighed ved deres valg.
2 round, pick 54 – Ras-I Downling, CB
Han har bestemt talent til at gå i første runde, men efter en lidt skuffende sæson i college faldt Ras-I Downling til Eagles’ andet pick. Downling har mulighed for at starte med det samme som rookie og opfylder et af de største needs som Eagles havde inden draften.
3 round, pick 85 – Christian Ballard, DT
Eagles havde til tider meget svært ved at stoppe løbet sidste år, og derfor valgte man Christian Ballard. Han kan blive en force som defensiv tackle, men har nogle personlighedsproblemer der gør ham til et stort spørgsmålstegn.
4 round, pick 103 – Colin McCarthy, LB
En af de mange pladser hvor Eagles var hårdt ramt af skader sidste sæson var på linebacker positionen. Eagles nappede derfor Colin McCarthy som kan agere backup til både inside linebackeren men også de to outside linebackere i Eagles 4-3 forsvar.
4 round, pick 119 – Kendric Burney, CB
Kendric Burney er for de fleste for lille til at få succes i NFL. Han har dog bevist at han er en fantastisk special team spiller, samt han bestemt har potentialet til at udvikle sig til en nickelback i NFL.
5 round, pick 146 – Da´Norris Searcy, SS
Eagles har en quarterback der elsker at kaste dybt, og ironisk nok var holdet ikke prangende mod dybe kast på defense. Derfor slog man til da Da´Norris Searcy var ledig i femte runde.
5 round, pick 150 – Ricky Stanzi, QB
Kevin Kolb er på vej væk fra Eagles og hvem skal så være backup? Ricky Stanzi blev valgt til at kæmpe med Mike Kafka om pladsen.
6 round, pick 181 – Keith Williams, G
Som beskrevet tidligere har Eagles svært ved at beskytte Michael Vick. Derfor tog man Keith Williams med sit sidste pick. Williams kan blive en brugbar reserve på interior linien.
Eagles har forstærket sig gevaldigt på cornerback positionen, men faktum er, at mange af de valgte spillere har nogle spørgsmålstegn der gør de er risikable valg. Hvis alt går som Eagles vil, så kan de have skaffet dem et hold som kan kæmpe med om deres første Super Bowl trofæ de næste mange år, men det kan også meget nemt ende med en masse bust.
Best pick:
CB Ras-I Downling:
Ras-I Downling har udover masser af talent også opfyldt et stort need for Eagles. Downling kan allerede i sin rookie sæson gå ind og imponere som starter, og han får maksimal indflydelse på Eagles forsvar.
Dallas Cowboys:
1 round, pick 9 – Phil Taylor, NT
Dallas Cowboys lavede noget af et reach da de valgte Phil Taylor. Holdet har brug for opgradering på deres defensiv linie, og med Taylor som nose tackle vil Jay Ratliff gå ud og agere defensiv end. En forstærkning af Cowboys’ 3-4 forsvar.
2 round, pick 40 – Benjamin Ijalana, T/G
Marc Columbo var flere gange på hælene sidste år, og derfor følte Cowboys at de var nød til at forbedre deres linie. Benjamin Ijalana kan både agere tackle og guard og kan derfor forstærke Cowboys flere steder på en gang.
3 round, pick 71 – Brandon Burton, CB
Rimelig overraskende var Brandon Burton tilbage ved Cowboys’ tredje runde pick. Burton kan efter en sæson ved lære af Mike Jenkins og Terrence Newman blive starter næste sæson igen.
4 round, pick 109 – Edmund Gates, WR
Cowboys har måske den bedste trio af receivere men derefter er der langt ned til Sam Hurd som er deres fjerde receiver. Edmund Gates kan blive en overraskelse af de store, og måske allerede næste år tvinge Roy Williams væk fra Cowboys.
5 round, pick 140 – Stevan Ridley, RB
Marion Barber nævnes på vej væk fra Cowboys som dermed kun vil have Tashard Choice og Felix Jones tilbage. Begge running backs har tidligere været plaget af skader og dermed har man brug for en ny mand. Ridley minder på mange måder om Marion Barber.
6 round, pick 171 – Jeremy Beal DE/ILB/OLB
Jeremy Beal er noget af et projekt. Han kan i et 3-4 forsvar både spille defensiv end, inside linebacker og outside linebacker. Han vurderes til at være for langsom til at være pass-rusher i NFL og dermed kan fremtiden være på indersiden.
7 round, pick 209 – Brandon Bair, DE
Selvom man har fået Phil Taylor og derfor har kunne rykke Jay Ratliff væk fra nose tackle positionen havde man brug for en god backup. Brandon Bair kan udvikle sig til at være det.
Draft Grade: A+
Dallas Cowboys har forstærket deres svagheder ved draften samt fundet spillere der virkelig kan blive gode i NFL. Der er ingen tvivl om at dette års draftklasse vil kunne hjælpe Cowboys tilbage mod de store tider som de så hårdt længes efter.
Best pick:
CB Brandon Burton:
Brandon Burton faldt utroligt langt i årets draft, men Cowboys slog til i midten af tredje runde. Burton skal køres i stilling som afløser for Terrence Newman, og derfra er der mange muligheder for ham.
Washington Redskins:
1 round, pick 10 – Julius Jones, WR
Uanset hvem quarterbacken er næste år for Washington Redskins, så mangler han våben. Julius Jones bliver det våben. Jones har næsten samme niveau og potentiale som A.J. Green har, og han forventes at blive en stor succes i NFL.
2 round, pick 41 – Jake Locker, QB
Som sagt har Redskins problemer på quarterback positionen. Det vil man løse ved at vælge Jake Locker som faldt helt til anden runde. Locker har masser af upside og kan blive en stor leder i NFL.
5 round, pick 141 – Jalil Brown, CB
Washington Redskins blev bombarderet i starten af sæsonen med lange kast som de ikke kunne dække op for. Dermed var Redskins tvunget til at hente hjælp på cornerback pladsen hvor Jalil Brown kan give god bredde.
5 round, pick 152 – Bruce Miller, OLB
Bruce Miller har været hårdt ramt af skader og er dermed et stort spørgsmålstegn. Der er dog ingen tvivl omkring han evner på hans tidligere niveau, og dermed er der god værdi i at give ham chancen i midten af femte runde.
6 round, pick 172 – Alex Henery, K
Redskins tabte nogle kampe grundet deres kicker Graham Gano. Dermed var Redskins ude og sikre sig Alex Henery som skal presse på for en plads som starter under årets træningslejr.
7 round, pick 202 – Alex Linnenkohl, C
En af grundende til Redskins slet ikke fik deres angreb til at fungere sidste år var, at de ikke formåede at give deres quarterbacks tid med bolden. Alex Linnenkohl kan både agere backup til center pladsen men også på guard positionerne.
Selvom de ikke havde mange picks i år, så formåede Redskins at forstærke både deres ringe receiver korps samt finde svaret på deres quarterback problemer. Udover de fandt de spillere som har masser af upside i de lavere runder, og dermed virker fremtiden ikke helt ringe for Redskins alligevel.
Best pick:
WR Julius Jones:
Julius Jones er et af de mest spændende talenter i årets draft, og under ordentlige forhold, som i forbindelse med en ny quarterback kan han blive en af de største receiver længe set.
En glimrende tilføjelse til Bears’ tvivlsomme OL. Sherrod vil forstærke linjen fra uge 1, og det er nok som LT. En glimrende runblocker, han har talent i passprotection, om end det ikke er noget han har gjort vildt meget af. Bears store forskel på 2006 holdet og 2010 holdet, er den offensive linje.
2 round, pick 62 – Brooks Reed, DE/OLB.
Reed er en glimrende edgerusher, Wootton og Peppers er ikke nok for Bears. Reed vil deltage i rotationen allerede som rookie, og måske slå Wootton. Reed vil samtidig kunne spille OLB hvis Bears vælger at spille nogle 3-4 formationer. I øvrigt gav han fantastisk værdi her.
3 round, pick 93 – Will Rackley, G/T
Rackley er min yndligns guard i året draft, og derudover gav han glimrende værdi i bunden af 3. runde. Endnu et pick til Bears skrantende OL, og jeg ville ikke være overrasket hvis Rackley starter en del kampe som rookie. Han er en anelse rå, men har et stort potentiale.
4 round, pick 126 – Shane Vereen, RB
Lidt mindre, har bedre moves ellers minder han meget om Forte. Han er en rigtig god reciever ud af backfielden. Han kan blokere, og så er han et fantastisk pick i bunden af 4. runde. Jeg tror han vil få overraskende mange carries som rookie, og aflastningsspiller for Forte.
5 round, pick 157 – Sione Fua, DT
Giv Bears DT’s et unge pust, og vil primært være backup de første par sæsoner. Men så tror jeg til gengæld han blive en god DT i NFL. Endnu et godt value pick.
6 round, pick 190 – Stephen Burton, WR
En receiver fra en af de små skoler, og måske lidt af en sleeper? Han har været fremragende i hans kampe, men han har bare været et niveau bedre end alle de andre. Spændene at se hvad han kan i NFL, kan han i hvert fald hjælpe på ST.
Draft Grade: A+
Fremragende draft fra Bears’ side! God value ved de første 5 picks, og så et low-risk-high-reward pick i Burton. Bears var tæt på Super Bowl sidste sæson, og denne draft tror jeg, vil bringe dem endnu tættere på. Et våben til Cutler, samt et par nye linje spillere, til at beskytte Cutler. Jeg tror det er det, som Cutler har manglet.
Best Pick:
DE Brooks Reed
Ligner pt. et tidligt andet runde pick, så at kunne nappe ham i bunden af 2. runde, er bare fantastisk for Bears. Bears er samtidig tynde på DE postionen, så der giver valget også god mening.
Detroti Lions
1 round, pick 13 – Nate Solder, OT
Stafford er alt for meget skadet, til at Detroit kommer nogen vegne. Solder vil yde god beskyttelse til hans blindside. Solder er i min bog draftens bedste tackle, og vil kunne yde Stafford den nødvendige beskyttelse for at Detroit kan nå langt.
2 round, pick 44 – Mikel Leshoure, RB
BPA konceptet længe leve. Leshoure give rigtig værdi midt i 2. runde. De draftede Best sidste år, og Leshoure og Best er to vidt forskellige typer, som jeg tror vil kunne blive et godt 1-2-punch. Som vil kunne hjælpe den – næsten – våbenløse Stafford.
3 round, pick 75 – Mason Foster, LB
God værdi til Detroit i Foster. Han dækker et stort need, og vil blive en af grundpillerne på fremtidens Detroit hold. Han er en stor leder, med gode instinkter og en god motor. Jeg tror han vil blive en stor gevinst for Detroit.
4 round, pick 106 – Brandon Hogan, CB
En playmaker, som har haft en dårlig sæson, både på og uden for banen. Det gør at han falder hertil, men Detroit og Schwartz tror de kan rette op på ham, og kan de det, så kan han blive et monster steal her. Han skal nok spille ST, og som nickel/dime.
5 round, pick 151 – Brandon Fusco, OG/OC
En spiller fra en lille skole, men han har et potentiale. Om nogle år vil Stafford og Schwartz være glade for dette pick. Om ikke andet vil han som minimum blive en god backup.
6 round, pick 179 – Jonas Mouton, LB
Lederen på Michigans forsvar, som skal kæmpe for en rosterplads hos Detroit. Han skal kæmpe for et job som ST og backup, et job jeg tror han vinder.
En talentfuld draft, med enkelte spillere som nemt kan få masser af spilletid som rookies, og et par stykker som kan udvikle sig til habile spillere. Solder løser en stor del af angrebet største problem, og Foster ditto på forsvaret. Hogan kan ende ud med at være det bedste pick i Lions draft.
Best Pick:
OT Nate Solder
Selvom Hogan klan blive det bedste pick i denne draft, er han det ikke endnu. Solder kommer til at være ny starter på Detroits svageste postition, nemlig LT. Kan vil give Stafford den fornødne tid og tro på at hans blindside ikke vil være ligeså udsat som før.
Green Bay Packers:
1 round, pick 32 – Rodney Hudson, OG
Hudson er nok lidt af et reach, men han kan sagtens ende ud som et godt pick. Han har en fantastisk teknik, noget som han har udviklet pga. sin klejne størrelse, og har brugt det meste af offseason på at blive større, er omkring de 300lbs. Om han får spilletid som rookie, må tiden vise. Jeg tror han har gode chancer for det.
2 round, pick 64 – Dontay Moch, DE/OLB
Jeg er ikke af den opfattelse at OLB er et need, som skal adresseres så højt. Zombo, Matthews, Hawk, Bishop og Barnet (hvis han vender tilbage) er for mig en glimrende gruppe. Men man kan uden om at Moch er et fysisk pragteksemplar, tror bare ikke han kan blive nogen ”vild” faktor i NFL, det er han simpelthen ikke stor nok til. Ja, han har speed og vilde atletiske evner, men det vil ikke hjælpe ham i samme grad som i college.
3 round, pick 96 – Tandon Doss, WR
Hverken Nelson eller James Jones har haft den effekt som man håbede da de blev draftet. Man tager så chancen igen med Doss, og denne gang tror jeg de får gevinst. Doss er et stort talent, som nok skal blive et godt våben for Rodgers.
4 round, pick 128 – Nate Irving, LB
Irving er lidt af en historie, og en rigtig god LB. Giver god værdi i bunden af 4. runde. Han vil nok skulle sidde som backup i starten, og så håbe på at han slår til når chancen byder sig.
5 round, pick 160 – Derrick Locke, RB
Den lille hurtige RB fra Kentucky, skal nok blive en gevinst for Packers. Jeg ville ikke blive overrasket hvis han overhaler Brandon Jackson på depth charten. Et steal i bunden af 5. runde, og skal nok blive brugt meget som rookie.
6 round, pick 192 – Chykie Brown, CB
En meget undervurderet cornerback. Han har ikke spillet meget som senior grundet en brækket arm, men han er en talentfuld corner. Nogen har kaldt ham dette års Cortland Finnegan, så et godt talent Packers har samlet op. Nok primært ST spiller i år, og næste år.
7 round, pick 193 – Denarious Moore, WR
Endnu en spiller som er meget undervurderet. Moore er en speed receiver, med rigtig gode hænder. Jeg tror han kommer til at overraske alle i TC, og ender på 53-mands rosteren.
Packers har ikke mange needs, og derfor kan det være svært at drafte for dem. Men Hudson kan blive godt valg på længere sigt, og det samme kan siges om Brown og Moore. Locke og Doss tror jeg vil få godt med spilletid som rookies. Irving og Moch, vil jeg hlæde mig til at se hvordan falder ud.
Best Pick:
WR Denarious Moore
Han vil primært være backup, men med Drivers alder taget i betragtning, så tror jeg at de har fundet den helt rigtige til at tage over efter ham i Moore. Som nævnt tidligere ville jeg ikke blive overrasket hvis Moore tog røven på alle i TC.
Minnesota Vikings:
1 round, pick 12 – Cam Newton, QB
Vikings er i desperate nødt efter en QB, og da Titans valgte Gabbert var Newton lidt en nobrainer. Newton er i min bog lidt en Vince Young 2.0, man kan bare håbe at Newton selv er klar over det, og derfor er lidt smartere. Der er et usandsynligt stort potentiale i Newton, men kan hans psyke klare det?
2 round, pick 43 – Brandon Harris, CB
Underligt at Harris var ledig midt i 2. runde, måske hans fysik der skræmmer? Vikings vælger ham, og dermed deres andet high-risk-high-reward pick. Jeg mener godt man kan sammenligne Harris med Alphonso Smith får år tilbage, samme størrelse og evner.
4 round, pick 105 – Jurrell Casey, DT
Pat Williams er i sin karrieres vinter, og burde vel egentlig stoppe. Casey er ikke nogen spiller der skal starte fra dag 1, men han skal indgå i rotationen. Casey har haft en op og ned sæson, men han har talentet til at blive starter i NFL.
5 round, pick 136 – Niles Paul, WR
Berrian er ikke hvad han har været og Harvin er utilregnelig med sin migræne. Paul kan sagtens gå ind og blive en habil 3rd eller 4th receiver. Derudover kan han blive en værdifuld ST’er.
5 round, pick 147 – Lawrence Wilson, OLB
Wilson tror jeg kan blive en fuldgod erstatning for Leber, dog ikke som rookie. Men på længere sigt. Han er lidt undersized, men en god fighter, som for alt i verden ikke vil tabe. Kan gå hen og blive en god leder for Vikings.
6 round, pick 167 – Jermale Hines, S
Jeg tror ikke Hines bliver mere end en career backup, og ST spiller. Han skal kæmpe for sin rosterplads, men jeg tror han får den.
7 round, pick 204 – Ugo Chinasa, DE
Med Edwards ude af vagten, bliver DE et need, ikke at jeg tror Chinasa kan overtage fra Edwards. Men Chinasa kan sagtens gå ind i rotationen, og tilkæmpe sig spille tid der.
Man har fået dækket de største needs, QB, DT og en ung cornerback. Spørgsmålet bliver så om de tre spillere slår igennem, og bliver en gevinst. Chinasa og Wilson er spillere som på længere sigt kan blive en gevinst. Jeg ser denne draft som en del af genopbygningsprocessen, idet man får en ny QB og der kommer spillere som skal lære fra de ældre spillere, end de så overtager deres job.
Best Pick:
CB Brandon Harris
Det kan godt være at Harris ikke har nogen optimal størrelse, men han kan spille bold. Virker hurtigere på film end hans 40 indikere, og så er han en smart cornerback. Jeg sammenlignede ham med Alphonso Smih, men jeg tror at Harris bliver langt bedre.