Et London hold.

20. januar 2012 23:31 | Skizo | Hammel | New England Patriots
263 indlæg | 7 emner | 0 pick point
Rams fremtid er en kende usikker, det ene øjeblik er de på vej til LA, og nu skal de så spille i London fast en gang om året, de næste tre år. Så måske, måske ikke, rykker de til London og bliver dermed London Rams. Hvordan har I det med det? Skal vi have et fast hold i europa med base i London /Berlin eller skal vi "nøjes" med en enkelt eller tre kampe spillet i europa? Hvis vi skal have en fast hold til europa, hvad er så smartest /bedst? Et etableret hold, som f.eks. Rams eller bør vi have muligheden for at starte en hel ny franchise?

Nogen bud, ideer?

21. januar 2012 00:49 | Aksel Berg | Tórshavn | New York Giants
562 indlæg | 19 emner | 0 pick point
 hader ideen med 33 hold i NFL, så man skal selvfølgelig flytte et franchise.
Men som beboer i Europa, så ville jeg selvfølgelig elske at se et hold i en by, som kun var en fly tur væk. Forestil jer at det ikke bare er en enkelt kamp, men hele 8 hvert år?

Håber alle NFL-intereserede europaere er enige med mig.

Når det er sagt, så må ligaen give et eller andet "handicap" til dette hold, fordi de bliver meget sværere at drafte spillere og hente FA til en by 6000-10000 km fra hjemme. Fx mere plads i salary cappen og nogle compensation picks.

21. januar 2012 15:16 | Shuker | København S | Baltimore Ravens
702 indlæg | 12 emner | 0 pick point
Synes det er latterligt at England skal have et NFL, synes mere at et som Tyskland som er noget af et Powerhouse indenfor Amerikansk fodbold i europe fortjener det mere. Men så kan måske sige sproget vil gøre det svært men Tyskland har langt flere Football fans og de er nok det land som har vist mest potentiale for at have et NFL, da de havde 5 velfungerende NFLE hold som alle havde langt flere Attendace end Englands ene hold og det er heller ikke ligefrem den fedeste stemning der er på Wembley Stadion.

21. januar 2012 15:39 | DannyVilla | Århus N | Jacksonville Jaguars
217 indlæg | 0 emner | 25280 pick point
@Akselberg:
Handicap? Hvorfor skal de have hjælp? Hvorfor skulle det være et handicap at bo i fx London i et par måneder om året for en spiller? I så fald var der da mange NFL-klubber, der skulle have hjælp med at tiltrække spillere.. Et NFL-hold er jo alligevel altid ude og rejse, og har ikke tid til familie mm i løbet af NFL-sæsonen.. Og så kan det da være ligegyldigt om de spiller deres hjemmekampe i London eller New York.. En spiller behøver jo ikke at bo i London for at spille for klubben?

@Shuker
Du kan ikke vudere stemning på Wembley.. På Lambeau Field har største parten af tilskurene jo en Packers-trøje på, mens man har set, at der på Wembley har været mange forskellige trøjer.. Fansne skal først have et hold, som de alle sammen hepper på, før man vudere hvorledes stemning ville være...! Hvis man byttede Wembley ud med det olympiske stadion i berlin ville tilfældet være det samme - en masse forskellig fans og trjøjer = mærkelig stemning..

Tror desuden også man skal bygge et helt nyt stadion, idet jeg næppe tror, at Englændene er glade for at Wembley skal lægge græs til 8 NFL-kampe om året.. Det samme ville gøre sig gældene i Tyskland..

21. januar 2012 16:31 | Shuker | København S | Baltimore Ravens
702 indlæg | 12 emner | 0 pick point
Jeg er delvis enig Danny men tror at det faktisk kommer til at se sådan ud i langtid, prøv at tænk på hvis F eks københavn fik et NFL hold tror ikke at det vil få mig til at konvertere til være fan af dem ( if you get the picture ) synes bare at det er lidt naivt at tror at bare fordi de sætter et hold i London så vil fansne bare forlade deres respektive klubber for at støtte dem, så tror bare at det kommer til at være at som du nævner en blandet pose med for det meste fans der bare kommer for at se enten udeholdet eller bare vil se noget NFL.

21. januar 2012 16:49 | DannyVilla | Århus N | Jacksonville Jaguars
217 indlæg | 0 emner | 25280 pick point
Selvfølgelig vil det til at starte med stadig være en blandet pose, hvad angår tilhængere..  Jeg har ikke sagt at fans konverterer, men det er jo klart at et evt. europa-hold vil få meget mere medie-dækning mm, og derfor vil nye fans nok vælge dette hold, ligesom at trofaste nfl-fans også vil hoppe med på vogne.. Dermed ikke sagt de trofaste fans skifter hold (der vil selvf. være nogle), men i hvert fald for mit vedkomende ville et evt. europa-hold nok blive det hold hæppede på i alle kampe undtagen mod Jaguars - altså mit 2. ynglings hold.. Så tror ikke, at det vil tage lang tid før man evt. ser et helt stadion dækket i de samme farver..

Desuden er der en kæmpe kultur forskel, hvad angår fans.. En engelsk eller tysk fodbold fan ville jo grine af de amerikanske fans, og deres stemning.. 

22. januar 2012 12:39 | T-rade | Brabrand | Philadelphia Eagles
2.143 indlæg | 79 emner | 6800 pick point
 Jeg er 100% enig med Shuker i, at hvis nogen fortjener et NFL hold, så er Tyskland.. Deres liga er uden tvivl den mest omfangsrige i Europa og muligvis den bedste (selvom de to bedste hold er fra Østrig, som også kunne være et fint bud). Derudover er Tyskland Central Europa, hvilket ville gøre det lettest tilgængeligt for alle.
Dog mener jeg ikke, at vi bør have et hold, men at NFL burde støtte EFAF, evt. med en genetablering af NFLE eller organisatorisk eller økonomisk støtte i det mindste, da det i den grad er i NFL's interesse at promovere sporten herovre. Især nu når Bjoern Werner går i første eller anden runde draften næste år ;)

23. januar 2012 14:13 | Skizo | Hammel | New England Patriots
263 indlæg | 7 emner | 0 pick point
First off, så tvivler jeg seriøst på at der kommer et fast hold til Europa. NFL sig hej til EU og deres til tider meget underlige regler. Der kommer sikkert en eller anden selvfed smartass fra syd for alperne, som mener at en bold i følge et eller andet cirkulærer skal være rund fra alle sider og at man ikke må forhindre den frie bevægelse for EU-statsborgere eller lignende.

Dog undre det mig lidt, at så mange er ganske godt tilfredse med en årlig kamp i europa. Personligt havde jeg gerne set to, en i London og en i Berlin. Dette kunne f.eks. være et rent AFC opgør og et rent NFC opgør hver gang. Så ville der alt andet lige, komme flere hold til europa og dermed ville flere få chancen for at se "deres" hold.

Du følger ingen debatemner.

Forbundet med facebook

Hvis du allerede har en profil på Firstdown.dk, skal du nu logge ind med dit firstdown.dk brugernavn og password for at vi kan linke dem sammen og du fremover kan logge ind med din facebook konto.

Har du ikke en profil, kan du oprette en her.

Brugernavn

Adgangskode